مروری بر زندگی شهید «سیروس درویشی جابری»

شهید سیروس درویشی جابری در اردیبهشت سال ۱۳۴۲ در روستای عشایرنشین معزآباد به دنیا آمد و در آذر سال ۱۳۶۲ در نهر علم آبادان به شهادت رسید.
کد خبر: ۳۲۳۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶ - 13December 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از شیراز، شهید «سیروس درویشی جابری» در چهارم اردیبهشت ماه ۱۳۴۲ در روستای عشایرنشین «معزآباد» شهرستان خرامه در خانواده‌ای مؤمن و متدین دیده به جهان گشود این شهید از کودکی به همراه برادرانش به کار کشاورزی مشغول شد و فعالیت کشاورزی در کلاس نهضت سوادآموزی ثبت نام کرد و در فراگیری درس و همچنین نحوه اخلاق اجتماعی در میان همکلاسی‌ها و آموزشیاران زبانزد بود به علت وضعیت سخت زندگی نتوانست به تحصیل ادامه دهد.

مروری بر زندگی شهید «سیروس درویشی جابری»

این شهید در سن ۱۴ سالگی در تظاهرات و راهپیمائی‌ها علیه رژیم شاه شرکت می‌کرد تا اینکه انقلاب اسلامی پیروز شد.

شهید «سیروس درویشی» در تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۱۳۶۱ به خدمت سربازی اعزام گردید و پس از گذراندن دوره آموزشی در پادگان «جهرم» بی صبرانه و مشتاقانه به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل روانه شد و در شهر حماسه و مقاومت «آبادان» در کنار سرمایه‌های ملی (نفت) از میهن اسلامی به پاسداری پرداخت. در نامه‌هایی که می‌فرستاد همیشه از شهادت صحبت می‌کرد از خداوند آرزوی چنین سعادتی را می‌طلبید.

او همان طور که مشتاقانه منتظر وصال معشوق بود سرانجام صبحدم ۱۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در نهر «علم آبادان» به آرزوی دیرینه خود شهادت رسید.

پیکر پاک شهید در گلزار شهدای روستای «معزآباد جابری» شهرستان «خرامه» استان فارس به خاک سپرده شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار