نامه پاسدار شهید قلن‌بُر

پاسدار شهید «حمید قلن‌بُر» در نامه خود خطاب به خواهر زاده خویش آورده است: «اگر از دنیا رفتم قرآن برایم ختم کنید و دعا کنید گناهانم آمرزیده شود.»
کد خبر: ۳۲۳۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰ - 16December 2018

به گزارش خبرنگار ساجد، پاسدار شهید «حمید قلن‌بُر» در تاریخ پنجم مرداد ۱۳۳۹ در شهرری چشم به جهان گشود. وی مسئول واحد اطلاعات در سطح منطقه شش کشوری در ساعت ۱۰ شب ۲ شهریور ۱۳۶۰ در شهر کرمان در مقابل منزلش به دست عوامل ضد انقلاب ترور شد و به درجه شهادت نائل آمد. 

نامه پاسدار شهید حمید قلن‌بُر/

تصویر نامه پاسدار شهید «حمید قلن‌بُر» 

نامه پاسدار شهید حمید قلن‌بُر/

متن نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم
یاسر عزیز
امروز روز جمعه روز حضرت صاحب (عج) به خانه‌ات آمده‌ام تا برایت اذان جدش را بگویم. اذانی را که همیشه برای ما اذان خدایی شدن و عروج بوده و خواهد بود. نور چشمم برایت عزیزترین چیزهایم را آورده‌ام که می‌دانم عزیزترین چیزهایت خواهد بود کتاب خدا را.
من، پدر و مادر تو را می‌شناسم. خصوصاً مادرت را او همیشه خواهر بزرگ من بوده و برای خدا بسیار تلاشگر و کم توقع و من برای وی برادری که حق برادری را ادا نکرده. پدرت را بسیار گرامی می‌دارم. او چند روز پس از ازدواجش برای خدا به جبهه جنگ رفت و این برای من بسیار مهم است نمی‌دانم آیا تا آن زمان که بتوانی مرا به اسم (دایی حمید) صدا کنی زنده خواهم بود یا نه. اگر مرده بودم این قرآن را برایم ختم کن و دعا کن گناهانم آمرزیده شود.
تو را دوست می‌دارم، چون سلاله دوستان خدا و دوست خدایی. خواستم برایت پیامی بیادگار بگذارم در زیر می‌آورم.

ضمناً یک بیت شعر از خودم. تو را دوست دارم و قلبم از دیدنت لبریز شادی است، ولی شاید رمز آن را هیچکس جز خدا نداند.
قلب من روشن ز انوار دو شمس است
و آندو شمع است و بدورش هرکه، چون پروانه مست است
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلَى تِجَارَةٍ تُنجِیکُم مِّنْ عَذَابٍ أَلِیمٍ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَتُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِکُمْ وَأَنفُسِکُمْ ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُمْ تَعْلَمُونَ.
دائی حمید
۱۳۶۰/۱/۲۱
تهران»

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار