امیر جهانشاهی:

هوانیروز نقش مؤثری در مقابله با تهدیدات امنیتی دارد

معاون هماهنگ‌کننده نزاجا گفت: هوانیروز همواره در طول تاریخ انقلاب اسلامی، نقش ارزنده‌ای در امدادرسانی و مقابله با تهدیدات امنیتی داشته است.
کد خبر: ۳۲۳۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲ - 15December 2018

معاون هماهنگ کننده نزاجابه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «علی جهانشاهی» معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش صبح شنبه در همایش نخبگان صنایع هوایی کشور اظهار داشت: هوانیروز نقش ارزنده‌ای در قبل و بعد از انقلاب داشته و منشأ خدمات ارزنده‌ای برای کشور بوده است.

وی افزود: هوانیروز پیش از شروع جنگ تحمیلی در مرز‌های غرب، شمال غرب و جنوب غرب در زمینه دفاع از مرز‌ها فعال بود و با حضور موثر در مناطق ناامن کشور، بسیاری از غائله‌ها را از بین برد. در دوران دفاع مقدس نیز هوانیروز به عنوان یک نیروی تعیین‌کننده در تمامی عملیات‌های مشترک و غیر مشترک، پشتیبانی نزدیک از نیرو‌های سپاه و ارتش را بر عهده داشت.

معاون هماهنگ کننده نزاجا ادامه داد: همچنین هوانیروز قهرمان همواره در طول ۴۰ گذار از تاریخ انقلاب اسلامی، نقش ارزنده‌ای در امدادرسانی و مقابله با دشمنان و تهدیدات امنیتی داشته است.

امیر جهانشاهی یادآور شد: هوانیروز در دوران دفاع مقدس بیش از ۳۵۰ هزار ساعت پرواز عملیاتی را در کارنامه خود دارد و همچنین هزاران مجروح و ۷۰ هزار تن سلاح و تجهیزات را در دوران دفاع مقدس جابه‌جا کرد.

وی خاطرنشان کرد: هوانیروز در زلزله بم نقش قابل توجهی را ایفا کرد و همچنین در زلزله اخیر کرمانشاه نیز در نخستین ساعات پس از وقوع حادثه در منطقه حضور یافت و صد‌ها سورتی پرواز امدادی را با موفقیت انجام داد.

معاون هماهنگ‌کننده نزاجا با اشاره به تغییرات ساختاری در سطح نیروی زمینی ارتش گفت: این تغییرات در حوزه یگان‌ها و تیپ‌های هجومی، تکاوری و پیاده انجام شده است.

امیر جهانشاهی گفت: امروز مرکز نوسازی و بهینه سازی شهید زرهرن نزاجا قطعات مورد نیاز نیروی زمینی را در حوزه تانک، راکت و پهپاد طراحی و یا بهینه سازی می‌کند.

وی با اشاره به توانمندی صنایع «یا علی» اصفهان در ساخت و طراحی قطعات مورد نیاز هوانیروز گفت: صنایع یا علی امروز بیش از هزار و ۵۰۰ قطعه بالگردی را در مجموعه خود طراحی و تولید می‌کند.

معاون هماهنگ کننده نزاجا تعامل و ارتباط میان جهاد خودکفایی هوانیروز با دیگر صنایع کشور را یکی از مهم‌ترین اهداف این همایش توصیف و عنوان کرد: ارتقای توان بالگردی و برخورداری از توان رزمی و بازدارندگی، منوط به بهره‌برداری از ظرفیت داخلی و بهره‌گیری از استعداد‌های جوانان نخبه است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار