استاندار مازندران عنوان کرد؛

تحقق راهبرد توسعه مازندران در قالب برنامه 100 روزه مدیران دستگاه‌های اجرایی

استاندار مازندران راهبرد توسعه این استان را امید اجتماعی، تدبیر اقتصادی و اعتدال سیاسی دانست و گفت: راهبرد توسعه استانی در قالب برنامه 100 روزه مدیران دستگاه‌های اجرایی پیگیری خواهد شد.
کد خبر: ۳۲۳۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴ - 15December 2018

پیگیری راهبرد توسعه  مازندران در قالب برنامه 100 روزه مدیران دستگاه های اجراییبه گزارش دفاع پرس از ساری به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، «احمد حسین‌زادگان» استاندار مازندران در جلسه شورای اداری استان با اشاره به اینکه اتفاق‌های مهم و موثر در سایه مشارکت، وفاق، همدلی و هم‌افزایی محقق می‌شود، بر اتخاذ راهکار مشارکت سازماندهی شده مردم در گره‌گشایی از مشکلات با بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در امور استان تاکید کرد و اظهار داشت: نشاط اجتماعی و توسعه دارای ارتباط دوسویه است، باید با به کارگیری سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد، نشاط اجتماعی در جامعه ایجاد کنیم و با بهره‌گیری از این ظرفیت مهم؛ مسایل اصلی استان را دنبال کنیم.

حسین‌زادگان سلامت و نشاط اجتماعی را مساله‌ای مهم برای جامعه عنوان کرد و با اشاره به این که ورزش همگانی و ورزش بانوان از جمله مباحث مهم در حوزه سلامت است، گفت: توجه به سلامت و نشاط اجتماعی راهکار اصلی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی است و تحقق این برنامه را با ورزش همگانی کارکنان دستگاه‌های اجرایی در استان کلید زدیم.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه اولویت‌های استان در هر حوزه باید مشخص شود، افزود: برنامه 100 روزه شعار نیست؛ بلکه اقدامات عملیاتی موثر است و دستگاه‌ها باید در چارچوب محورهای تعیین شده در خصوص پروژه هایی که تا پایان سال 97 به اتمام می‌رسند و پروژه‌هایی که باید در سال 98 دنبال شوند، تعهد بدهند.

وی راهبرد توسعه استان را امید اجتماعی، تدبیر اقتصادی و اعتدال سیاسی دانست و بیان داشت: راهبرد توسعه استانی در قالب برنامه 100 روزه مدیران دستگاه های اجرایی پیگیری خواهد شد و تمام مدیران باید برنامه‌های خود را برای تحقق این طرح ارائه کنند.

حسین‌زادگان با اشاره به این که در خصوص تدوین برنامه 100 روزه در شهرستان ها، فرمانداران محور هستند، گفت: برای پیشبرد این برنامه نیازمند مدیران همراه و همگام هستیم، مدیران شهرستانی که نتوانند خود را با این راهبرد در مناطق مدیریتی همگام کنند، مدیران استانی باید آنها را تغییر دهند.
 
وی با بیان این که از مدیران کارآمد دفاع و حمایت می کنیم و مدیران توانمند باید جایگزین مدیران فاقد کارآمدی شوند، عنوان کرد: ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه های اجرایی براساس برنامه 100 روزه و توان و وقت گذاری برای امور مردم انجام می شود و مردم نیز در جریان این برنامه و تحقق آن قرار خواهند گرفت. رسانه ها و صدا و سیما در پایان این مهلت پیگیر مطالبات مندرج در این برنامه باشند و به مردم گزارش دهند.

استاندار مازندران با اشاره به این که ظرفیت های خالی در استان وجود دارد، گفت: در اقتصاد دریا، گردشگری دریایی، طبیعت گردی، توریسم سلامت و... کارهای موثر صورت نگرفته است و باید در حوزه هایی که دارای ظرفیت هستیم به جد ورود پیدا کنیم.

حسین‌زادگان با بیان این که با اعتبارات دولتی صرف نمی‌توان امور استان را سامان داد و به پیش برد، افزود: باید بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران دارای اهلیت را دعوت کنیم و تمام دستگاه ها باید در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به این که پنجره واحد و هوشمند‌سازی اداری باید به طور کامل و موثر در استان راه بیفتد، ادامه داد: کاهش بروکراسی و فساد اداری با تسهیل در جذب سرمایه‌گذاری خصوصی، فعالیت پنجره واحد و اجرای دولت الکترونیک محقق می‌شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه تمام پروژه‌ها باید پیوست زیست محیطی داشته باشد، گفت: رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی می‌توانند در تمام مبانی توسعه‌ای کمک کار مدیران استانی باشند و به مردم گزارش کار بدهند. مردم باید در جریان اقدامات نظام و موانع و مشکلات قرار گیرند.

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه سهم مدیریتی بانوان در دستگاه‌های اجرایی باید ارتقاء یابد، عنوان کرد: مدیران در کاهش سن مدیریتی اقدام کنند و دستیاران و مشاوران جوان را در کنار خود داشته باشند.

استاندار مازندران با بیان اینکه ستاد رفع موانع تولید و تسهیل کسب و کار باید نسبت به حفظ اشتغال موجود توجه اساسی کند، یادآور شد: ستاد تسهیل و دستگاه‌های مسئول باید در کنار حمایت از بنگاه‌های تولیدی، کمک کنند تا فعالیت واحدهای فعال تداوم داشته باشد و توسعه یابد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه از مدیران خواست تا وقت بیشتری را برای گره گشایی کار مردم صرف کنند و تاکید کرد: در مدیریت بحران باید پیش از بروز حوادث طبیعی اقدام کنیم و آمادگی کامل داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار