آیت الله علم الهدی مطرح کرد

عاشقان، مصلحت اندیشان و سودجویانی که امام را در کربلا تنها گذاشتند

امام جمعه مشهد گفت: هزار و 80 نفری که امام حسین(ع) را در عاشورا همراهی نکردند به سه گروه تقسیم می‌شوند. آن‌هایی که عاشق امام بودند اما حاضر به گذشتن از زندگی و زن و فرزند خود نبودند. گروه دوم افرادی بودند که ماندن با امام را به مصلحت ندانستند و گروه سوم نیز درصدد سوءاستفاده از شکست نهضت بودند لذا تا قبل از عاشورا درصحنه باقی ماندند.
کد خبر: ۳۲۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱ - 28October 2014

عاشقان، مصلحت اندیشان و سودجویانی که امام را در کربلا تنها گذاشتند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاعرسانی آیتالله علمالهدی، امامجمعه مشهد در اجتماع بزرگ «لبیک یا حسین (ع)» در مشهد به مناسبت دوم محرم و سالروز ورود کاروان حضرت امام حسین (ع) به کربلا، ورود این کاروان را نقطهای از عبرتهای عاشورا دانست و افزود: نقلشده است که در دوم محرمالحرام، هزار و 200 نفر همراه حضرت امام حسین(ع) قدم بر روی خاک سرزمین نینوا گذاشتند اما بر اساس روایات نقلشده، در روز عاشورا 120 نفر از این تعداد با آن حضرت باقی ماندند. تفاوت هزار و 80 نفری که صحنه کربلا را ترک کردند با 120 نفری که تا روز آخر با حضرت امام حسین (ع) ماندند، یک راهبرد اساسی درحرکت دینی به شمار میرود که در تمام عرصههای زندگی نقشآفرینی میکند.

وی افزود: تفاوت بین این دو گروه تابلویی در برابر دیدگان ماست که میتوان بهراحتی شاکله همه قیامها و جریانات سیاسی که در مسیر دین شکل میگیرد را درک کرد. هزار و 80 نفری که حضرت امام حسین (ع) را در جریان عاشورا همراهی نکردند به سه گروه تقسیم میشوند.

آیتالله علمالهدی تصریح کرد: گروه اول افرادی بودند که دوستدار حضرت امام حسین(ع) و اهلبیت(ع) بودند و از بنیامیه نفرت داشتند اما در حین عشقورزی به اهلبیت(ع) حاضر به گذشتن از زندگی و زن و فرزند خود نبودند. این افراد بر سر دوراهی ماندن با حضرت امام حسین(ع) و جدا شدن از ایشان گرفتارشده بودند و درنهایت داشتن زندگی دنیوی را بر شهادت ترجیح دادند.

امامجمعه مشهد افزود: گروه دوم افرادی بودند که در یک تحلیل سیاسی ماندن با حضرت امام حسین(ع) را به مصلحت ندانسته و تداوم قدرت را در حمایت از جریان یزیدی دیدند لذا از حضرت سیدالشهدا(ع) جدا شدند. گروه سوم نیز افرادی بودند که درصدد سوءاستفاده از شکست نهضت حضرت امام حسین(ع) در نبرد با یزید بودند تا بر آنچه از این جریان باقی میماند مسلط شده و با جریان یزیدی تعامل کنند لذا تا قبل از عاشورا درصحنه کربلا باقی ماندند.

آیتالله علمالهدی گفت: این گروه وقتی مطمئن شدند که حتی میراث حضرت امام حسین(ع) نمیتواند بر جریان یزیدی غلبه کند آن حضرت را ترک کردند. 120 نفر باقیمانده با حضرت امام حسین(ع) نیز به دو گروه اقلیت و اکثریت تقسیم میشوند، گروه اول افرادی اندک بودند که از عوارض شهادت در نقش ابدیت و انسانسازی بیاطلاع بودند و فقط به عشق حضرت امام حسین(ع) شربت شهادت نوشیدند و گروه دوم اکثراً افرادی بودند که از راز و رمز شهادت و از اینکه چگونه شهادت دین را تثبیت و نهادینه میکند، آگاهی داشتند لذا تا آخرین قطره خون خود در کنار حضرت امام حسین (ع) به نبرد با یزید ادامه دادند.

وی افزود: امروز ولایت سیدالشهدا(ع) در ولایت ولی امر متبلور و کربلای امروز ما همه سطح کره خاکی است که جریان استکبار با همه قدرت بهصورت یک جریان یزیدی ستمگرانه در خط رویارویی و مقابله با دین و بندگی خدا قرارگرفته است. تنوع سهگانه گرایشهای سیاسی در هزار و 80 نفری که با حضرت امام حسین (ع) نماندند را میتوان در جریانات سیاسی امروز وابسته بهنظام و انقلاب بهوضوح مشاهده کرد.

آیتالله علمالهدی با اشاره به اینکه گروهی از این جریانات امروز به اسم وابستگی به این نظام و انقلاب در عرصه سیاست خودنمایی میکنند و دنبال این هستند که در اولین فرصت با دشمن معامله کنند، به دشمن امتیاز دهند یا امتیاز بگیرند، اظهار کرد: گروهی دیگر در عرصه قدرت تحقیق میکنند که چگونه میشود در اولین فرصت بر موقعیتها تکیه کرد و تحت چه عنوانی، چه جریانی و چه حرکتی با شعار انقلاب و شعار ولایت بر مردم مسلط شد.

وی افزود: گروه سوم در جریانات سیاسی امروز افرادی هستند که در این نظام و انقلاب حساب نان، زندگی و گذران عمر خود را میکنند. افراد مخلص نظام که حاضر هستند تا آخرین قطره خون خود در راه اعتلای آن بکوشند همواره عاشورایی بوده و همیشه داغ حضرت امام حسین (ع) را بر سینه دارند.

/انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار