در نشست مرزداران ایران و عراق عنوان شد

افزایش تسهیلات برای تردد زائران ایرانی در اربعین حسینی

در نشست مرزداران ایران و عراق، درباره اربعین حسینی مقرر شد طرف عراقی با توجه به تجربیات سال‌های گذشته نسبت به افزایش تسهیلات تردد برای زائران ایرانی در مرزهای رسمی اقدام کند.
کد خبر: ۳۲۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴ - 28October 2014

افزایش تسهیلات برای تردد زائران ایرانی در اربعین حسینی

به گزارش دفاع پرس، به گفته سرلشگر حسین العوادی فرمانده مرزبانی عراق و سایر مقامات امنیتی این کشور، مرزهای عراق با ایران، امن ترین و بهترین مرزهای این کشور با همسایگانش محسوب می شود.

در پایان چهارمین نشست مرزداران ایران و عراق، یک صورت جلسه به امضای سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سرلشگر العوادی رسید که در آن بر گسترش ارتباطات مرزبانان در تمامی سطوح، اعم از فرماندهان مرزبانی کل، فرماندهان استان های مرزی و کلانتران مرزی، به صورت نوبه ای و منظم تاکید شده است.
 
در این صورت جلسه، طرفین از سطح فعلی همکاری های دوجانبه مرزی و تعامل مناسب مرزبانان دو کشور ابراز رضایت کردند.
 
افزایش تعاملات گاردهای ساحلی دو کشور در اروند رود و افزایش گشت های دریایی، از دیگر مواردی است که دو طرف بر آن تاکید داشتند.
 
در این نشست با توجه به فرارسیدن اربعین حسینی مقرر شد طرف عراقی با توجه به تجربیات سالهای گذشته نسبت به افزایش تسهیلات ترددی برای زائران ایرانی در مرزهای رسمی اقدام کند.
 
بر همین اساس طرفین توافق کردند که برای این ایام  افزایش کارکنان مرزهای رسمی، از جمله در بخش بانوان و نیز افزایش ساعات کار مرزها در دستور کار قرار بگیرد.
 
براساس تصمیمات اتخاذ شده در چهارمین نشست فرماندهان مرزی ایران و عراق، پیش بینی می شود، سطح همکاری های مرزی دو کشور در طول بیش از 1400 کیلومتر که از نظر امنیتی یکی از بهترین مرزهای خاورمیانه به حساب می آید، به عالی ترین سطح خود برسد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها