وزیر دادگستری:

تأمین معاش مردم و سلامت در محیط کسب و کار در متون دینی مورد تأکید است/حجم قاچاق همچنان بالاست

وزیر دادگستری گفت: در مسائل دینی هم بر تأمین معاش مردم و سلامت در محیط کسب و کار تأکید شده است.
کد خبر: ۳۲۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸ - 28October 2014

تأمین معاش مردم و سلامت در محیط کسب و کار در متون دینی مورد تأکید است/حجم قاچاق همچنان بالاست

به گزارش دفاع پرس، حجتالاسلام "مصطفی پور محمدی"، وزیر دادگستری صبح امروز در مراسم بیستمین سالگرد تأسیس سازمان تعزیرات حکومتی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: یکی از اهداف و رسالت های جامعه متعالی سلامت محیط کسب و کار است.

وی افزود: این موضوع یکی از موارد مهم است که به حقوق افراد تجاوز نشود، انصاف حاکم باشد و نیازها به نحو مطلوب تأمین شود و امروز هم یکی از شاخص های توسعه در هر کشوری شاخص سلامت کسب و کار است و از این عنوان شاخص های گستردهتری وجود دارد.
 
پورمحمدی گفت: موضوع کسب و کار و معاش یک موضوع جدی است که همه جوامع با این موضوع سر و کار جدی داشته و با آن مواجه هستند.
 
وزیر دادگستری گفت: در مسائل دینی هم بر تأمین معاش مردم و سلامت در محیط کسب و کار تأکید شده است.
 
پورمحمدی افزود: بخش بزرگی از این مأموریت به سازمان تعزیرات سپرده شده است، خوشبختانه الان تعزیرات جایگاه مستحکمی دارد و امیدوارم بتوانیم با بهبود روش ها شاهد ارتقاء سازمانی و احکام بهتری باشیم.
 
وی تصریح کرد: زمانی که مردم احساس کنند تأمین معاش با قیمت مناسب، کیفیت خوب عرضه می شود آن موقع می توانیم ادعا کنیم کارمان خوب است اینکه گزارش دهیم فلان کار رو کردیم فایده ای ندارد.
 
با حذف نگاه های معیوب و سیاسی و گزینشی باز هم عملکرد ما در سازمان تعزیرات حکومتی خیلی خوب نیست.

وی افزود: باید دقت کنیم همچنان حجم قاچاق خیلی بالا است.

وزیر دادگستری گفت: یکی از مسائل مهم در اصلاح امور بخش مدیریت، قانون گذاری، قاعده گذاری، نظارت و برخورد است که باید این امور به درستی اتفاق بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: ما باید هم خودمان را تقویت کنیم و هم کمک کنیم بخش های دیگر عملکرد خوبی داشته باشند.

پورمحمدی گفت: اینکه من از خیلی از گشت های مشترک حمایت می کنم به دلیل این است که این گشت ها به همراهی و هماهنگی جمعی کمک می کند، همه باید با هم حرکت کنیم تا به نتیجه برسیم. شهرداری، اصناف، ناجا، صنعت و معدن باید دور هم جمع شویم تا یک کار خوب انجام دهیم، سرعتمان را کند می کند اما نتیجه بهتر می شود.

وزیر دادگستری گفت: باید اساس را بر هماهنگی و همراهی بگذاریم، زیرا این حوزه فوق العاده به یکدیگر مرتبط است به همین جهت بحث هماهنگی یک نقطه اصلی است، باید اذهان عمومی در این عرصه رصد شود زیرا رضایت عمومی اصل است.

پورمحمدی گفت: مثلا برای مردم یک مجموعه از کالاها اهمیت دارد باید تمرکز را آنجا بگذاریم چون دغدغه مردم است و مردم نسبت به آن حساسیت دارند.

وی ادامه داد: سازمان تعزیرات دوران استقرار و ثبات خود را سپری کرده، ما الان در دوران بازسازی و نوسازی سازمانی هستیم، باید به عنوان مجموعه ای که می خواهد یک فعالیت جدی را ادامه دهد یک نوسازی کنیم.

پورمحمدی گفت: ۴ رکن اساسی در این نوسازی وجود دارد که باید به ان توجه شود موضوع اول تجدید ساختار بود که در چارت سازمانی مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: بحث دوم نظارت عمومی است.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه بحث تأمین معاش مهم ترین موضوع امر به معروف و نهی از منکر است گفت: تأمین معاش مناسب مهمترین معروف و عدم ارائه مناسب کالا منکر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار