آیت‌الله معلمی:

تولید کار هنری بهترین شیوه تبلیغ ارزش‌های دفاع مقدس است

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری کار هنری را بهترین شیوه تبلیغ ارزش‌های دفاع مقدس بر شمرد.
کد خبر: ۳۲۳۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹ - 19December 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، آیت‌الله «علی معلمی» نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در دیدار با عوامل و دست‌اندرکاران فیلم سردار شهید «جعفر شیرسوار» اظهار داشت: دشمن در دفاع مقدس از یک سمت ما را تحریم کرده بود که نه تنها ابزار جنگی، سلاح دفاعی یا تهاجمی وارد نکنیم بلکه حتی از سیم خاردار که کاربرد دوگانه داشت ممنوع بودیم، ولی متقابلاً به طرف مقابل ما سلاح شیمیایی و کشتار جمعی داده بود.

وی با بیان اینکه دشمن در گرما گرم جنگ 50 فروند هواپیمای جنگی پیشرفته میراژ 2 هزار در اختیار عراق گذاشته بود، افزود: رژیم بعث با استفاده از این سلاح‌ها در روز روشن مناطق مسکونی را بمباران شیمیایی می‌کرد و کسی در دنیا از حقوق بشر حرف نمی زد.

تولید کار هنری بهترین شیوه تبلیغ ارزش های دفاع مقدس است

معلمی با اظهار اینکه در پایان جنگ چیزی عاید دشمن نشد، ادامه داد: دشمن می‌خواست نظام را ساقط کرده و امتیازات آبی خاکی دریافت کند و عربها را که برای تسلط به اروند، از آن تعبیربه شط العرب کردند، امتیاز بدهد، ولی نه در آب امتیاز گرفت و نه در خاک.

وی با بیان اینکه دشمن حتی موفق نشد در بعد حیثیتی مسئولان جمهوری اسلامی را به سازش با استکبار بکشانند، ادامه داد: اگر این اتفاق می افتاد بازی حیثیتی دیده بود، ولی به فضل الهی دفاع تحقق گرفت؛ لذا ملت و شهدا عزیزند که اهل دفاع بودند و هر کسی که اهل تهاجم و تجاوز باشد ذلیل است.

امام جمعه قائمشهر کار هنری را بهترین شیوه تبلیغ ارزش‌های دفاع مقدس دانست و گفت: یک جلسه نیم ساعته کار هنری خیلی اثرگذارتر از 10 جلسه سخنرانی توجیهی است؛ بنابراین کار هنر کار فاخر تبلیغاتی و فرهنگ سازی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست.

معلمی با بیان اینکه عوامل تبلیغاتی بیگانه سعی دارند که جامعه و نسل جوان ما را از آن روحیات و باورمندی های دوران دفاع مقدس دور نگه دارند، افزود: در واقع دشمن در پی ایجاد فاصله انداختن بین نسل جوان و آموزه‌های دینی ما است؛ اگر آموزه‌های دینی نبود این دفاع جانانه قطعا اتفاق نمی افتاد.

وی صلابت و شجاعت  و هوشیاری و رهبری حکیمانه و الهی حضرت امام و برخورداری جامعه از اندیشه های ناب و ارزشی را از مولفه‌های پیروزی در دفاع مقدس عنوان کرد.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به ساخت فیلم سردار شهید شیرسوار، عنوان کرد: این کار ارزشمند قطعا مورد عنایت خدای رحمان قرار می‌گیرد چون شهدا با خدا معامله کردند و هر کس که با خدا معامله کند ضرر نمی‌بیند.

معلمی بر ضرورت همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط مانند صدا و سیما و فرهنگ و ارشاد در این راستا تأکید کرد و گفت: امیدواریم از سفره‌ای که پهن شده استفاده موثر صورت گیرد و یک اثر ماندگار تولید بشود.

تولید کار هنری بهترین شیوه تبلیغ ارزش های دفاع مقدس است

در ادامه جلسه «مسعود تکاور» کارگردان و تهیه کننده فیلم سردار شهید شیرسوار با بیان اینکه نسل جوان تغییر کرده و دیوارهای فرهنگی هر چه قدر بلندتر باشد هیچ فایده ای ندارد، عنوان کرد: باید به دنبال دریچه های جدید فرهنگی باشیم؛ چرا که دشمن دریچه‌های متفاوت و شکیل و زیباتری را برای جذب جوانان و جامعه ما باز کرده و ما هم باید پنجره‌ها و دریچه‌های زیباتری را باز کنیم.

وی با بیان اینکه ساخت فیلم شهید شیرسوار نیاز به بودجه دارد بر ضرورت تأمین اعتبار از سوی دستگاه‌های فرهنگی استان تأکید کرد و بیان داشت: سرمایه‌گذاری برای ساخت فیلم های ارزشی با موضوع شهدا نیاز به منابع مالی بوده و با حمایت دستگاه‌های متولی این امر محقق خواهد شد.

تولید کار هنری بهترین شیوه تبلیغ ارزش های دفاع مقدس است

«الهام چرخنده» بازیگر و عضو اصلی شورای نویسندگان این فیلم، شهدا را پرچمدار انسان‌های قهرمان در کشور دانست و به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فضای هنر اشاره کرد و اظهار داشت: این بیانات برای ما وظیفه‌ای ایجاد کرده که در راستای آن باید حرکت کنیم و راه را ادامه دهیم تا کار ماندگار و ارزشی تهیه و تولید بشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار