مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان:

کرمان برای سومین بار در سال جاری میزبان شهداست

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: شهدای گمنام همزمان با سالروز شهادت شهید حسین فهمیده وارد استان کرمان می‌شوند و در شب متعلق به حضرت علی اکبر(ع) تدفین می‌شوند.
کد خبر: ۳۲۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵ - 28October 2014

کرمان برای سومین بار در سال جاری میزبان شهداست

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، سرهنگ پاسدارمحمدمهدی ابوالحسنی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان، صبح امروز(6آبان) در جلسه ستاد استقبال از پیکرهای 4 شهید گمنام، به جزئیات مراسم استقبال از این شهدای والامقام پرداخت و اعلام کرد: استان کرمان در سال جاری برای سومین بار میزبان شهداست.

سرهنگ ابوالحسنی با یادآوری این مطلب که شهدا همزمان با سالروز شهادت شهید حسین فهمیده وارد استان کرمان میشوند، گفت: این فرصت، بهترین زمان برای جمع کردن ثواب است و گرچه ما نمیتوانیم نسبت به شهدا ادای دین کنیم اما به وسع خودمان باید در این فعالیتها حضور داشته باشیم.

وی افزود: مراسم استقبال از شهدا، ساعت 9 و 30 دقیقه صبح پنجشنبه (8آبان) در فرودگاه کرمان انجام میشود، سپس مشایعت شهدا در قالب کاروان خودرویی تا حسینیه ثارالله انجام و در طول مسیر نیز استقبال از شهدا انجام میشود.

این مسئول با افزودن اینکه مراسم وداع با شهدا، پنجشنبه شب (8آبان) در حسینیه ثارالله برگزار میشود، ادامه داد: پس از آن، این شهدا در 4 هیئت بزرگ شهر کرمان در 4 نقطه مختلف میهمان میشوند و آخر شب به مهدیه شهدای صاحب الزمان(عج) منتقل و در صبح جمعه (9آبان) میهمان دعای ندبه مهدیه صاحب الزمان(عج) هستند.

وی همچنین از پیش بینی استقبال از شهدا در مسیر انتقال به شهرستان زرند و منطقه کیانشهر خبر داد و گفت: مراسم تشییع و تدفین شهدا صبح شنبه (10آبان) در زرند و کیانشهر انجام میشود.

وی با اشاره به تدفین شهدا در ماه شهید و شهادت و ماه متعلق به سرور و سالار شهیدان عالم و نیز اشاره به سن شهادت این شهدا که همگی جوان بودند، افزود: اتفاق عجیبی که افتاد این است شهدا در شب متعلق به حضرت علی اکبر(علیه السلام) که آن حضرت هم جوان بودند تدفین میشوند.

وی یادآور شد: بیش از 40 نقطه از استان کرمان در نوبت درخواست تدفین شهید گمنام هستند که این درخواستها به تهران ارسال شده است.

در این جلسه همچنین در خصوص دعوت از دانشجویان برای حضور در مراسم وداع با شهدا تصمیم گیری شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار