امام جمعه دامغان:

نگرش قرآن «تفکر و تعقل» است

امام جمعه دامغان گفت: مکتب ما مکتب وحیانی است و تعقل و تفکر را عملکرد روح و نگرش قرآن را تفکر و تعقل می‌داند.
کد خبر: ۳۲۳۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴ - 19December 2018

امام(ره) مصداق اندیشه دینی/ نگرش قرآن «تفکر و تعقل» استبه گزارش دفاع پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «سیدمحمد حسینیان» امام‌ جمعه دامغان در نشست هم‌اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه با موضوع جایگاه تعبد و تعقل در دین به میزبانی دانشگاه دامغان با بیان اینکه امام خمینی مصداق اندیشه دینی هستند، اظهار داشت: باید سیره امام خمینی را به تمام جوانان بشناسانیم تا بدانند ایشان همواره الگوی سبک زندگی اسلامی بودند.

وی ضمن تأکید بر اینکه باید فرزندان خود را با دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران آشنا و در سمت مسیر اسلام حرکت و گام برداریم، افزود: دشمنان در تلاش هستند که جشن ۴۰ سالگی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار نشود و ما باید بکوشیم این جشن‌ها به کوری چشم دشمنان با شکوه‌تر و برعکس اهداف دشمنان برگزار شود.

امام‌ جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن بیان اینکه قرآن کریم با برهان و عقلانیت مساوی است، گفت: همه آیات قرآن کریم عقلانی و برهانی محسوب می‌شوند و از آنجا که با افکار بشری هرگز نمی‌توان جامعه را اداره کرد باید در راستای شناخت قرآن گام‌های اساسی‌تری برداریم.

حسینیان با بیان اینکه مکتب ما مکتب وحیانی است و تعقل و تفکر را عملکرد روح و نگرش قرآن را تفکر و تعقل می‌داند، بیان داشت: در آستانه انقلاب اسلامی باید دستاوردهای فکری انقلاب را نیز به جوانان انتقال دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار