چوبینه در نشست خبری عنوان کرد؛

پایش سلامت «کودکان کار» و ۱۶ هزار پاکبان توسط شهرداری تهران

مدیر عامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران گفت: پایش سلامت «کودکان کار» از اولویت‌های شهرداری تهران است.
کد خبر: ۳۲۴۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹ - 19December 2018

پایش سلامت «کودکان کار» از اولویت شهرداری تهران/ پایش سلامت ۱۶ هزار پاکبان شهرداری تهرانبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «حمید چوبینه» مدیر عامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه شهرداری سازمانی است که باید در راستای حفظ سلامتی شهروندان تهرانی تلاش کند، اظهار داشت: در دوره مدیریت جدید شهرداری تهران، با نگاه عمومی و ملی به حوزه شهر سالم، شفافیت را به عنوان مهم‌ترین نگاه در نظر داریم.

وی ادامه داد: نگاه محوری ما در هر اقدام، این بود که به همه شهر‌ندان خدمات‌رسانی کنیم. امروز نگاه به کودکان کار و پاکبانانِ مورد پایش قرار گرفته، یک نگاه ملی است؛ چرا که این پاکبانان هستند که فضای شهر را تمیز نگه می‌دارند.

مدیر عامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران با اشاره به کودکان کار افزود: شاید وظیفه اصلی ما این نباشد که کودکان کار را مورد پایش سلامت قرار دهیم، اما این یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در شهر سالمِ شهرداری تهران است.

چوبینه با اشاره به گزارش عملکرد شهر سالم، گفت: یکی از مهم‌ترین مواردی که در یک سال اخیر به آن پرداخته شده، سلامت همکارانم در شهرداری است. ساختار تشکیلات شهر سالم امروز به تصویب هیئت مدیره و اعضای شهرداری رسیده و اصلاحات خوبی در پرداخت به کارکنان انجام شده است.

وی عنوان کرد: در حوزه فراخوان، یکی از مواردی که مد نظر ماست، شفافیت بوده است، گفت: در یک سال اخیر تمامی فراخون‌ها در روزنامه‌‌های کثیر الانتشار منتشر شده است و حداقل رشد ۳۰۰ درصدی در حوزه پیمانکاری و سرمایه‌ای داشتیم.

مدیر عامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران با اشاره به بهبود اقدامات پزشکی در درمانگاه‌هایی که در مناطق جنوب شهر تهران هستند، گفت: تعداد متخصصان در درمانگاه‌های جنوب شهر افزایش یافته است.

چوبینه افزود: با همکاری شهرداران مناطق ۱۱ و ۱۸ و همچنین در منطقه چهار، درمانگاه شهرداری راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرداری بیش از ۸۰ میلیارد تومان از بیمارستان‌ها طلبکار بود، بیان کرد: خوشبختانه در ۹ ماه گذشته قریب به سه برابر پرداختی داشتیم و ۶۰ میلیارد تومان از بدهی‌ها تسویه شده است.

مدیر عامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران با بیان اینکه بیش از ۱۶ هزار کارگر پاکبان شهرداری تهران پایش سلامت شدند، گفت: از این تعداد دو هزار و ۵۰۰ کارگر که بیمار بودند و بضاعت مالی برای درمان خود را نداشتند، درمان شدند.

چوبینه افزود: در انتصاباتی که در شرکت شهر سالم شهرداری صورت گرفته است، ۴۵ درصد از آن‌ها جوانان، ۳۷ درصد بانوان و ۲۹ درصد ایثارگران، خانواده‌های شهدا، جانبازان و کسانی هستند که در دفاع مقدس حضور داشتند و باید قدردان آن‌ها باشیم.

وی عنوان کرد: امروز پزشکانی که می‌خواهند در درمانگاه‌های شهرداری فعالیت کنند، باید تاییدیه کمیته پزشکی شهر سالم شهرداری را داشته باشند.

مدیر عامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران با اشاره به فعالیت‌های شهرداری در اربعین حسینی گفت: در اربعین امسال شهرداری تهران خدمات گسترده‌ای در سه جایگاه نجف، کربلا و عمود ۷۰۷ به بیش از ۲۸ هزار مراجعه‌کننده داشت که در عمود ۷۰۷ عمل جراحی سرپایی نیز انجام شد.

چوبینه با بیان اینکه در سال آینده با امضای تفاهم‌نامه با مرکز بازنشستگان شهرداری به دنبال راه‌اندازی مراکز درمانی در مناطق محروم تهران هستیم، افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما راه‌اندازی مرکز جامعه پیشگیری و درمان سرطان و مرکز جامع طب کار و پیگیری برنامه‌های اجتماعی محور است.

وی با تأکید بر لزوم حضور خیّران در حوزه‌های درمان کودکان کار خاطرنشان کرد: طرح والدین درمانی در شرکت شهر سالم شهرداری تهران راه‌اندازی شده است که خیران در قالب این طرح، کودکان را تحت پوشش خود قرار می‌دهند و درمان آنان را پیگیری می‌کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار