رئیس پلیس فتا استان بوشهر:

مصون ‌سازی فضای سایبری از اولویت‌های اصلی پدافند غیرعامل است

رئیس پلیس فتا استان بوشهر، با توجه به هفته پدافند غیرعامل ایمن‌سازی و مصون‌سازی فضای سایبری را از اولویت‌های اصلی پدافند غیرعامل عنوان کرد.
کد خبر: ۳۲۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳ - 28October 2014

مصون ‌سازی فضای سایبری از اولویت‌های اصلی پدافند غیرعامل است

به گزارش خبرنگار انتظامی " دفاع پرس "، سرهنگ  پورسعید رییس پلیس فتا بوشهر فضای سایبری را به عنوان یکی از پیچیدهترین فضاهای مورد استفاده دشمن علیه جامعه بشری نام برد و افزود: با توجه به فضای کنونی جامعه، امروز شاهد فعالیت دشمن از طریق سامانههای نرمافزاری و جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی هستیم که باید با بکارگیری هوشمندانه از پدافند غیرعامل در فضای سایبری خود را ایمن کنیم.

وی پدافند غیرعامل را راهبردیترین شیوه مقابله با حملات سایبری دشمن دانست و افزود: پدافند غیرعامل، مجموعه ای از اقدامات غیرمسلحانه است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری و ارتقای پایداری ملی در برابر تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن می شود.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر اینترنت و شبکههای رایانهای را ابزارهای جنگ سایبری نام برد و گفت: در جنگ سایبری، دشمن با استفاده از این ابزارها درصدد تخریب سیستمهای اطلاعاتی و ارتباطی است.

سرهنگ پورسعید اظهارداشت: دشمنان امروزه با استفاده از فضای سایبری، نفوذ در ساختار حکومتها را دنبال میکنند بنابراین پیشبینی مکانیزمها و برنامههایی که تاثیر حملات دشمن را کمرنگ کند، حیاتی است.

این مقام انتظامی، بومیسازی راهبردها در عرصه سایبر و ارتقای سطح فرهنگی و دینی عموم مردم را از موضوعات اساسی در پدافند غیرعامل عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر در پایان پدافند غیر عامل را یکی از موضوعات مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری بیان کرد و خاطر نشان ساخت: همیاری و همکاری تمامی نهادها و سازمانهای دولتی و غیردولتی در راستای تحقق اهداف پدافند غیرعامل امری ضروری و غیر قابل انکار است.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها