سردار وحیدی عنوان کرد:

ضرورت گفتمان‌سازی علمی و بازاندیشی در فرهنگ «مقاومت»

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: معجزه‌آفرینی فرهنگ مقاومت، دشمنان اسلام را به عقب‌نشینی وادار کرده، اما باید این فرهنگ یک‌بار دیگر مورد بازاندیشی و گفتمان‌سازی علمی قرار گیرد.
کد خبر: ۳۲۴۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳ - 20December 2018

ضرورت گفتمان سازی علمی و بازاندیشی در فرهنگ «مقاومت»به گزارش دفاع پرس از قم، سردار احمد وحیدی امروز (پنج‌شنبه 29 آذرماه) در همایش ملی «فرهنگ دفاعی امنیتی بر اساس آموزه‌های مهدوی» که در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ مقاومت محدود به شیعیان نیست؛ این فرهنگ در ایران عاملی پیروزی‌بخش بوده و سبب شده که کشور‌هایی مثل سوریه، یمن، لبنان از مقاومت ایرانیان الگوبرداری کرده و در برابر قدرت‌های جهانی بایستند.

وی افزود: مقاومت اسلامی فلسطین در طی سال‌های گذشته توانسته با الگوگیری و کمک گرفتن از فرهنگ مقاومت مردم ایران در برابر اسرائیل جنایتکار ایستادگی و به پیروزی‌های چشم‌گیری برسد.

رئیس دانشگاه دفاع ملی با اشاره به معجزه‌آفرینی جهانی فرهنگ مقاومت بر اساس آموزه‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌های مهدوی، گفت: این معجزه‌آفرینی، دشمنان اسلام را به عقب‌نشینی وادار کرده، اما باید این فرهنگ یک‌بار دیگر مورد بازاندیشی و گفتمان‌سازی علمی قرار گیرد.

وی با اشاره به بودجه‌های نظامی هنگفتی که آمریکای جنایتکار برای مبارزه با فرهنگ مقاومت اختصاص می‌دهد، ابراز کرد: بودجه اختصاص‌یافته از سوی آمریکا در این مورد به‌ تنهایی از بودجه دفاعی 13 کشور بعد از خود بیشتر بوده، اما با این‌ حال سیلی‌های محکمی را از سوی جبهه مقاومت دریافت کرده است.

وحیدی با اشاره به انواع فشار‌هایی که مستکبران علیه مردم مظلوم یمن وارد کردند، ادامه داد: آمریکا در این جنگ حضور مستقیم داشته و حتی سوخت‌رسانی هواپیما‌های سعودی از سوی این کشور انجام می‌گرفت.

وی ائتلاف عربی و غیراسلامی علیه مردم مظلوم یمن را مورد اشاره قرار داد و گفت: این ائتلاف با سکوت شورای امنیت صورت گرفت و جنایت‌های بسیاری را در یمن رقم زدند، این درحالی بود که هیچ خبری در رسانه‌هایشان انعکاس نیافت.

رئیس دانشگاه دفاع ملی اظهار داشت: مقاومت مردم مظلوم سوریه نیز سبب عقب‌نشینی دشمنان شد و در حال حاضر به دنبال برقرار کردن ارتباط با حکومت بشار اسد هستند.

وحیدی فرهنگ مقاومت را محدود به منطقه ندانست و گفت: این فرهنگ در سراسر جهان مورد توجه آزادی‌خواهان است و هوگو چاوز رئیس‌ جمهور ونزوئلا در زمان حیات خود این فرهنگ را عاملی برای پیروزی خود در برابر استکبار جهانی می‌دانست.

وی امامت و عدالت را دو گمشده مهم بشریت دانست و افزود: مقابله با فرهنگ‌های برگرفته از ذهن‌های شیطانی از جمله کارکرد‌های فرهنگ مهدویت بوده است.

رئیس دانشگاه دفاع ملی گسترش مادی‌گرایی را از جمله اهداف مستکبران دانست و گفت: برای مقابله با هجمه‌های دشمنان باید فرهنگ مهدوی را در سراسر جهان گسترش داد؛چراکه تنها راه نجات در گرو همین مسئله است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار