اختتامیه نمایش «دهکده هاپوخان» برگزار شد

مراسم اختتامیه نمایش عروسکی «دهکده هاپوخان» به کارگردانی حسین عالم‌بخش و نوشته مرحوم ناصر فروغ در فرهنگسرای گلستان برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۴۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷ - 22December 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم اختتامیه نمایش عروسکی «دهکده هاپوخان» به کارگردانی حسین عالم‌بخش با حضور محمد حبیبی سرپرست بنیاد فرهنگی روایت فتح، محسن سلیمانی فارسانی، مدیر انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و برخی از چهره‌های فرهنگی و هنری کشور از جمله محمد برقعی عروسک گردان جناب خان، مهدی نیک روش تهیه کننده «آفتابگردان»، سیروس اسنقی بازیگر و ... در فرهنگسرای گلستان برگزار شد.

در ابتدای مراسم محمد حبیبی سرپرست بنیاد فرهنگی روایت فتح، در سخنانی اظهار داشت: نمایش «دهکده هاپوخان» اثری بسیار زیبا و جذابی برای کودکان جامعه بوده که به نظر من اولین تئاتری است که بنیاد فرهنگی روایت فتح در حوزه کودکان تولید کرده است.

وی افزود: از چندین ماه گذشته دغدغه تولید نمایشی با ویژگی‌های اتحاد و نشان دادن فرهنگ غربزدگی و نفوذ دشمن در خاک کشور را داشتیم تا کاری برای کودکان جامعه تولید کنیم که با اثر حسین عالم بخش روبرو شدیم که نمایشی تأثیرگذار و جذاب برای کودکان بود.

حبیبی ادامه داد: نمایش «دهکده هاپوخان» اولین کار بنیاد روایت در این حوزه محسوب می‌شود که امیدوارم کار‌های آتی همچون این نمایش جذاب و زیبا باشد و احساس می‌کنم که با این نمایش توانستیم وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.

سرپرست بنیاد فرهنگی روایت فتح، محتوا و پیام نماش را برای قشر کودک بسیار تأثیرگذار دانست و تصریح کرد: شخصیت‌های عروسکی و قصه خوب «دهکده هاپوخان» از ویژگی‌های این نمایش بوده که با دکوری سنگین و با کارگردانی هوشمندانه حسین عالم بخش توانست پیام خود را باظرافت منتقل کند.

سلیمانی: «دهکده هاپوخان» درس بصیرت و هوشیاری است

در ادامه این مراسم محسن سلیمانی مدیر انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس گفت: تئاتر انقلاب راه نرفته بسیاری دارد که با توجه به آثاری که تولید شده، باید بگویم که هنوز در ابتدای راه هستیم.

وی افزود: زمانی که هنرمندان باذوق و هم چنین نمایش‌های جذاب کارگردانان را می‌بینیم، همین ذوق در متولیان تئاتر زیاد و باعث تولید آثار مختلف می‌شود؛ به بیان دیگر به این ایمان می‌رسیم که هنرمندان خیلی جلوتر از متولیان تئاتر کشور هستند.

سلیمانی با بیان اینکه هنرمندان در تمام شرایط حساس کشور احساس مسئولیت می‌کنند، اضافه کرد:‌ ای کاش این احساس مسئولیت در برخی از مدیران تئاتری کشور هم دیده می‌شد.

مدیر انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس تصریح کرد: نمایش عروسکی «دهکده هاپوخان» با زبان کودکانه، اما فراگیر و گسترده در قالب هنر این واقعیت را منتقل کرد که دشمنان کشور همیشه در حال نفوذ و شیطنت هستند و نتیجه آن را در منطقه می‌بینیم؛ به عبارت دیگر ثمرات نفوذ دشمنان ایران، در عراق، سوریه و یمن و خیلی جا‌هایی که این نفوذ را داشته‌اند قابل ملاحظه است، اما با لطف خدا و آموزه‌های دینی مردم منطقه شاید در یک فراز و نشیب کوتاهی موفق بودند، اما ماندگار نبودند.

وی اظهار کرد: در عصر امروز که دوران جنگ نرم بوده و کشور‌های غربی با استقبال از ابزار هنر و رسانه با مقابله با کشور‌های دیگر می‌پردازند، نقش هنرمندان تئاتر در انتقال مفاهیم اصلی و بنیادی خیلی مهم است به این دلیل که سعی می‌کنند با شناسایی راه‌های نفوذ، آن‌ها را برای مردم تشریح و تبیین کنند.

سلیمانی نمایش «دهکده هاپوخان» را درس بصیرت و هوشیاری دانست و گفت: ما در این نمایش متوجه شدیم که به راحتی وادادگی به مردم دست می‌دهد و اگر حواسمان نباشد و غفلت کنیم، فریب غرب گرایی را می‌خوریم و ثمره آن جزء پشیمانی نبوده و سال‌ها باید جبران آسیب‌ها و خراش‌هایی را کنیم که به امنیت و جامعه ما صدمه وارد کرده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها