یادداشت/ فرشته چترعنبری

حماسه ۹دی مهر خاموشی بر «فتنه» فتنه‌گران بود

ملت با بصیرت کشورمان توانستند فتنه ۸۸ را خنثی کنند و حماسه 9 دی را شکل دهند؛ اما دشمنان همچنان در فکر فتنه و براندازی نظام هستند که مقام معظم رهبری فتنه ۹۸ دشمنان را به همگان تذکر دادند که ملت همیشه در صحنه باید حواسشان باشد.
کد خبر: ۳۲۴۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ - 30December 2018

شکل‌گیری حماسه ۹دیگروه بین‌الملل دفاع پرس ـ فرشته چترعنبری؛ در شرایطی که حوادث بعد ازانتخابات کمتر قابل پیش‌بینی بود و درمجموع نظام و بدنه وفادار به آن نیز آمادگی تحلیلی و عملی برای برخورد با آن وجود نداشت، تحلیل حوادث بعد از انتخابات و تبیین «فتنه عمیق» نقش مهمی در مواجهه و نیز چگونگی مواجهه با مسائل بعد از انتخابات داشت.

حضرت علی(ع) در خطبه ۸۳ نهج البلاغه پیچیدگی فتنه را اینگونه تبیین می‌کنند.

«بدانید هنگامی که فتنه‌ها روی می‌آوردند، مشتبه هستند. وقتی روی برمی گردانند، بیدار می‌کنند، در هنگام آمدن، مورد انکار و ناشناخته‌اند و در موقع برگشت و روی گردان شدن، شناخته می‌شوند.»

شاید علت اصلی شکل‌گیری حماسه 9 دی در ظاهر انتخابات ۸۸ و اعلام تقلب در انتخابات توسط کسانی بود که پیروز انتخابات نبودند به واقع این صورت مسئله بود و واقعیت چیز دیگری بود.

کسانی‌که در انتخابات شرکت نکرده بودند و یا اگر هم رای دادند؛ تصور دیگری داشتند، قصدشان انتخاب رئیس جمهور نبود. مخالفان جمهوری اسلامی ایران براین عقیده‌اند که فضای سیاسی ایران در همه زمینه‌ها برای بهره برداری و عملیاتی کردن الگوهایی چون انقلاب رنگی آماده است.

براین اساس جمهوری اسلامی چون نظامی است که یکی از لایه‌ها و رویه‌های آن را به هر ترتیب، انتخابات شکل می‌دهد و نظام انتخاباتی بالنسبه فرصت خیزی دارد و از این رو، مستعد الگوهای مسالمت‌آمیز تغییر همچون انقلاب رنگی است. این جریان از آغاز انقلاب اسلامی با انقلاب همراه شده بود.

در فتنه سال۸۸ تعدادی از خواص مردود که در انتخابات ریاست جمهوری شکست خورده بودند طغیان کردند، همه چیز و همه‌کس را متهم کردند و حتی حاضر شدند با دشمنان قسم خوردن نظام همسو و همراه شوند و به‌طور مستقیم از بیگانگان خط بگیرند و به نسخه‌های آن عمل کنند و تا حد براندازی نظام پیش بروند و کشور را به اغتشاشات بکشانند و به قتل و غارت دست بزنند یا از فتنه‌گران غارتگران حمایت کرده و با سخنان دوپهلو و غیرشفاف، فتنه‌گران را حق و خواسته‌هایشان را مشروع و قانونی جلوه دهند تا زمینه را برای فتنه گران مساعد سازند. اما رهبرمعظم انقلاب هوشیارانه و باصلابت واقتدار درست یک هفته بعد از برگزاری انتخابات درخطبه‌های نماز جمعه آب پاکی را روی دست ناپاک آمریکا و صهیونیست و بدخواهان داخلی ریختند و دربیاناتی نقشه دشمن رانقش برآب کردند.

روز ۹دی با توجه به پیش زمینه‌هایی که حوادث پس ازانتخابات بوجودآورده بود، شکل گرفت. از جمله این پیش زمینه‌ها می‌توان به عواملی چون زیرسوال بردن اصل دین، نظام مقدس اسلامی وهم چنین اصل ولایت فقیه اشاره کرد که باعث شد مردم ایران با خلق حماسه ماندگار خود دشمنان قسم خورده نظام اسلامی را مایوس کنند.

اکنون که ده سال از فتنه ۸۸ گذشت و ملت با بصیرت توانستند فتنه ۸۸ را خنثی کنند؛ اما دشمنان همچنان در فکر فتنه و براندازی نظام هستند که مقام معظم رهبری فتنه ۹۸ دشمنان را به همگان تذکر دادند.

فتنه 98 نقشه دشمنان برای ناتوانی و استیصال مردم و مسائل معیشتی واقتصادی راهدف بگیرد. اینجاست که مردم با بصیرت وخواص بابصیرت تلاش وکوشش کنند تا به بهانه معیشت واقتصاد به اصل نظام که ولایت فقیه است، ضربه نزنند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار