به مناسبت چهل سالگی انقلاب؛

مستند پا به پای «زندانی آزاد» از شبکه سهند آذربایجان شرقی پخش می‌شود

زندگی و مبارزات شهید آیت‌الله حسین غفاری در مستند تلویزیونی «زندانی آزاد» از مجموعه مستندهای چهل سالگی انقلاب اسلامی از شبکه سهند به تصویر کشیده می‌شود.
کد خبر: ۳۲۴۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹ - 23December 2018

مستند پا به پای به گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، زندگی و مبارزات شهید آیت‌الله حسین غفاری در مستند تلویزیونی «زندانی آزاد» از مجموعه مستندهای چهل سالگی انقلاب اسلامی به تهیه کنندگی شهرام علیزاده به تصویر کشیده می‌شود.

این عالم مجاهد و نستوه آذربایجان در سال 1293 شمسی در شهرستان آذرشهر بدنیا آمده و در سال 1323 با وجود مشکلات فراوان مالی، برای ادامه تحصیل راهی حوزه علمیه قم شد و در آنجا از محضر اساتید بزرگی چون آیت‌ الله مرعشی‌ نجفی، امام خمینی و علامه طباطبایی بهره برد.

پس از سخنرانی تاریخی امام خمینی در عصر عاشورای 13 خرداد 1342 حکومت شاه در واکنش به این سخنرانی، حضرت امام و علمای دیگری را دستگیر کرد که آیت‌الله حسین غفاری از جمله آنها بود. مبارزات سیاسی این عالم مجاهد علیه رژیم منحوس پهلوی سالها ادامه یافت تا اینکه سرانجام در 7 دی ماه 1353 براثر شکنجه های شدید جسمی و روحی در دخمه‌های ساواک به شهادت رسید.

در مستند 30 دقیقه‌ای «زندانی آزاد» شهرام علیزاده تهیه کننده و کارگردان، کریم ارجمند تصویربردار، حسن سلمانی صدابردار و علی سلطانی صداگذار و تدوینگر هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها