نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

امروز برخی حرف‌های «بنی‌صدر» را تکرار می‌کنند/ محوری‌ترین سیره شهدا اقامه دین است

آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» گفت: بنی‌صدر در آن زمان همین حرف‌هایی را مطرح می‌کرد که امروز برخی مطرح می‌کنند و در نهایت همانند بنی‌صدر عاقبت بخیر نخواهند شد و همه ما نیز باید مراقب این افکار انحرافی باشیم.
کد خبر: ۳۲۴۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶ - 24December 2018

برای جمع‌آوری خاطرات شهدا بسیج شویم

به گزارش دفاع پرس از قزوین، آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم تکریم و معارفه مدیران‌کل جدید و سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین، اظهار داشت: وقتی قرآن می‌فرماید شهیدان زنده هستند، خبری حماسی می‌دهد و ما را در مسیر آرمان‌های الهی به حرکت در می‌آورد.

وی افزود: قرآن به انسان‌ها که نیازمند حیات معنوی هستند می‌گوید، یکی از چشمه‌های تحصیل حیات معنوی همان مسیری است که شهدا دنبال کردند و برای رسیدن به آن می‌باید راه شهدا را دنبال کنید.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در سطر سطر وصیت‌نامه شهدا عطر حیات معنوی را می‌توان استشمام کرد و به همین خاطر وصیت‌نامه شهدا انسان را متحول کرده و به انسان نشاط معنوی می‌بخشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه حفظ افکار، اندیشه، اخلاق و سیره شهدا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار اسـت، خاطرنشان کرد: جمع‌آوری و حفظ آثار شهدا بسیار مهم است اما آنچه باید در اولویت قرار گیرد حفظ افکار، اندیشه، اخلاق و سیره شهدا است.

وی عنوان کرد: وقتی پای صحبت مادر، پدر، خانواده و دوستان شهید می‌نشینیم مطالبی را بیان می‌کنند که واقعاً تماشایی و انسان‌ساز است و می‌باید ضمن حفظ آن، در جامعه ترویج شود تا شاهد رشد اخلاق و سیره شهدا در جامعه باشیم.

آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه همه بسیجی جمع‌آوری خاطرات شهدا باشیم، عنوان کرد: می‌باید از سیره حضرت زین‌العابدین (ع) و حضرت زینب (ع) تأسی بگیریم. اگر دقت نظر و پایش دقیق این بزرگان نسبت به کربلای امام حسین (ع) نبود، شاید خاطره چندانی از کربلا نمی‌ماند اما امروز ریزه‌کاری‌های کربلا را ثبت و ضبط کردند و برای ما به یادگار گذاشتند.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: اگر خاطرات کربلا ثبت و ضبط نمی‌شد، نمی‌دانستیم امام حسین (ع) چه کردند و حریت و آزادگی به فراموشی سپرده می‌شد.

وی بیان کرد: ثبت خاطرات شهدا به معنای احیای جهاد، شجاعت، جوانمردی، ایثارگری، جانبازی، مقاومت، حریت و آزادگی، امر به معروف و نهی از منکر و اخوت دینی است و آن صمیمیتی که این عزیزان در جبهه‌ها با یکدیگر داشتند امروز جامعه به آن نیازمند است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: در مقابل دشمن و جلوگیری از ذلت‌پذیری در مقابل دشمن نیازمند افکار شهدا هستیم. بنی‌صدر در آن زمان همین حرف‌هایی را مطرح می‌کرد که امروز برخی مطرح می‌کنند و در نهایت همانند بنی‌صدر عاقبت بخیر نخواهند شد و همه ما نیز باید مراقب این افکار انحرافی باشیم.

آیت‌الله عابدینی در پایان گفت: محوری‌ترین سیره شهدا اقامه دین است که عدالت، عزت، استقلال، معنویت و سیره دینی معنای اقامه دین است و از خدا می‌خواهیم در این مسیر قرار گیریم و از عزیزان می‌خواهیم تلاش کنند تا سیره و افکار شهدا بیشتر دیده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها