مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس خبر داد؛

طنین «ترنم فتح» رزم‌نوازان استان‌های جنوب كشور در شیراز

سرهنگ پاسدار «حمیدرضا گرامی» با بیان اینکه رزم نوازان یکی از مهم‌ترین بخش فعالیت نظامی است، گفت: دومین جشنواره منطقه‌ای «ترنم‌ فتح» با حضور گروه‌های موزیک یگان‌های نظامی استان‌های جنوب كشور در شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۴۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸ - 24December 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از شیراز، سرهنگ پاسدار«حمیدرضا گرامی» امروز (دوشنبه ۳ دی‌ماه) در آیین اختتامیه بخش منطقه‌ای دومین جشنواره «ترنم فتح» ویژه رقابت‌ گروه‌های موزیک یگان‌های نظامی جنوب کشور، رزم‌نوازی را به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های فعالیت نظامی دانست و اظهار داشت: نواختن نظامی حرکت ارزشمندی است که در جامعه شور و نشاط ایجاد و احساس غرور و عزت ملی را تقویت می‌‌کند.

وی با بیان اینکه گروه‌های رزم‌نوازی در معرفی هر چه بهتر یگان‌های نظامی نقش مهمی دارند، ابراز امیدواری کرد که این جشنواره نقطه آغازی برای معرفی گروه‌های رزم‌نواز باشد؛ چرا که آن‌ها پیام‌رسان هستند، اما آنچنان که باید به آن‌ها اهمیت داده نمی‌شود.

گرامی بیان کرد: پس از برگزاری مرحله استانی این جشنواره در آبان‌ماه امسال، بنا بود گروه‌های موزیک یگان‌های نظامی از استان‌های فارس، کرمان، بوشهر و هرمزگان در مرحله منطقه‌ای در شیراز به رقابت بپردازند که استان هرمزگان انصراف داد و در این مرحله حضور پیدا نکرد.

وی افزود: مرحله کشوری این رقابت‌ها با حضور گروه‌های برتر در دهه فجر امسال به میزبانی تهران برگزار خواهد شد و امیدواریم یگان‌ موزیک فارس هم در زمره برترین‌های کشور قرار گیرند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس آمادگی گروه‌های رزم‌نواز یگان‌های نظامی و ارتقای سطح کیفی اجراهای آن‌ها را از اهداف برگزاری جشنواره برشمرد و گفت: پوشش و لباس، نظم در اجرا، نوع اجرا و غیره مبنای امتیازدهی به گروه‌ها است.

گرامی از داوران جشنواره تشکر کرد و افزود: داوران این جشنواره از بزرگان موسیقی فارس و از اساتید انجمن موسیقی استان هستند.

در پایان این دوره از جشنواره گروه موزیک یگان ارتش استان فارس مقام اول را به خود اختصاص داد و جواز شرکت در جشنواره گروه موزیک کشوری را کسب کرد و گروه موزیک بوشهر و کرمان مقام های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار