سردار کارگر:

نمایشگاه دستاورد‌های دفاعی ایران برگزار می‌شود

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: نمایشگاه دستاورد‌های دفاعی ایران در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی برپا می‌شود.
کد خبر: ۳۲۴۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱ - 25December 2018

نمایشگاه دستاورد‌های دفاعی ایران برپا می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، عصر امروز (سه‎شنبه 4 دی ماه) در اولین نشست تخصصی عاملین مالی این بنیاد ابتدا با تسلیت رحلت آیت‎الله هاشمی شاهرودی، اظهار داشت: آیت‎الله هاشمی شاهرودی استاد مسلم حوزه، از متخصصان فقهی و از جمله افراد شاخصی بود که مقلدانی در ایران، عراق و پاکستان داشت؛ ایشان از شاگردان مستقیم آیت‎الله صدر و امام خمینی (ره) و برادر سه شهید بود.

وی در ادامه با بیان اینکه بودجه‌ای که به هر مجموعه‌ای داده می‌شود سند راهبردی برای آن تدوین شده است، افزود: سال گذشته در دیدار با فرمانده معظم کل قوا، ایشان از عملکرد پنج سال گذشته این بنیاد رضایت داشتند؛ البته در آن ملاقات عنوان کردیم که در این پنج سال به مدت 20 سال کار کردیم، اما 50 سال دیگر کار وجود دارد که ایشان این موضوع را تایید کردند.

سردار کارگر سپس با طرح این سوال که ارزش‌های دفاع مقدس چه چیزهایی بودند، عنوان کرد: باید تاریخ دفاع مقدس و دایره‎المعارف استانی تدوین شود؛ از سوی دیگر 56 پروژه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را باید تا پایان سال به اتمام برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه گسترش انقلاب اسلامی توسط دفاع مقدس صورت گرفته، ادامه داد: در دفاع مقدس شعار «ما می‌توانیم» را باور کردیم و امروز به واسطه همان باور موشک بالستیک می‌سازیم و عضو باشگاه هسته‌ای جهان می‌شویم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه بیان داشت: برجام یعنی اینکه تا بیش از این در مسائل هسته‌ای جلو نرویم؛ امروز در حالی جنگنده و بالگرد را متخصصان داخلی کشورمان می‌سازند که در دفاع مقدس فاقد چنین دانشی بودیم و علاوه بر این در تحریم کامل هم قرار داشتیم.

وی اضافه کرد: امروز قطب پزشکی در منطقه هستیم و در دانش سلول‌های بنیادین و نانو جزو برترین‌های جهان محسوب می‌شویم به عبارت دیگر در بخش علمی اکنون به عنوان قطب برتر منطقه شناخته می‌شویم؛ این‌ها موضوعاتی هستند که با تکیه بر دانش بومی حاصل شده‌اند.

سردار کارگر افزود: نمایشگاه دستاورد‌های دفاعی ایران در 40 سالگی انقلاب اسلامی برپا می‌شود؛ تولیداتی که در موضوع دستاورد‌های دفاعی داریم را با نازلترین قیمت به نسبت سایر کشور‌ها به دست می‌آوریم.

وی تاکید کرد: دفاع مقدس از خود گذشتگی، مقاومت و عزت را برای ما به ارث گذاشت؛ اگر دفاع مقدس نبود، عزت، استقلال، آزادی و خود اتکایی امروز را نداشتیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همچنین اضافه کرد: دشمنی آمریکا هم موضوع جدیدی نیست، چون از روزی که انقلاب اسلامی در ایران پیروز شد، دشمنی آنها هم با مردم ایران شدت یافت، اما امروز مردم کشورمان سربلند هستند و حتی تکیه‎گاه مردم منطقه و مستضعفان شناخته می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه هر اتفاقی که در منطقه روی دهد بدون حضور ایران پایان نمی‌یابد، گفت: اکنون ایران جزو کشور‌های قدرتمند و مقتدر دنیا محسوب می‌شود، زیرا درس‌های برگرفته از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس توانست سوریه و عراق را نجات دهد و مردم یمن و غزه را بر دشمنان ستمگرشان پیروز کند.

سردار کارگر سپس با اشاره به اینکه وظیفه داریم صدای شهیدان را به گوش مسئولان برسانیم، بیان داشت: صدام اصل نظام جمهوری اسلامی ایران را نشانه رفته بود، اما، چون خود دنبال فساد بود، از انقلاب اسلامی ایران شکست خورد و به دنبال آن استکبار جهانی هم ذلیل شد در حالی که ایران روز به روز سرافراز‌تر می‌شود.

وی تصریح کرد: اینکه در جایی به عنوان مثال هزار میلیارد تومان اختلاس می‌شود نشان می‌دهد فردی که مسئول ذیحسابی یا مالی و ... است، بی‎دین است؛ پس اعدام مفسدان اقتصادی که این روز‌ها خبر‌های آن منتشر می‌شود، کار خیلی خوبی است، زیرا عمل این افراد باعث به زحمت افتادن و سختی کشیدن مردم شده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه با هیچ دستگاهی در موضوع دفاع مقدس مشکلی نداریم، عنوان کرد: یکی از مشکلات نظام اداری کشورمان این است که افراد نسبت به قانون جهل دارند؛ اما هیچ مسئولی در استان‌های این بنیاد نباید از قانون تخطی کند، زیرا در غیر این صورت شریک جرم محسوب می‌شود.

انتهای پیام/۲۳۱
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار