سردار کوثری:

رسانه‌های بیگانه مرتب در حال القای ناامیدی به جامعه هستند

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله با بیان اینکه رسانه‌های بیگانه مرتب در حال القای ناامیدی به جامعه هستند، گفت: بعضی‌ها امروز در کشور می‌خواهند همچنان سر در «آخور» بیگانگان داشته باشند در صورتی که باید بر پیشرفت‌های خودمان تکیه کنیم تا الگوی دیگران باشیم.
کد خبر: ۳۲۵۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵ - 26December 2018

رسانه‌های بیگانه مرتب در حال القای ناامیدی به جامعه هستندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار «اسماعیل کوثری» جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله صبح امروز (چهارشنبه 5 دی‌ماه)  در مراسم سالروز تاسیس سپاه فرودگاه، اظهار داشت: بعضی‌ها امروز در کشور می‌خواهند همچنان سر در «آخور» بیگانگان داشته باشند در صورتی که باید بر پیشرفت‌های خودمان تکیه کنیم تا الگوی دیگران باشیم.

وی افزود: رسانه‌های بیگانه مخصوصا در فضای مجازی مرتب در حال بمباران و القای ناامیدی هستند؛ مشکلاتی مانند بیکاری و تورم در کشور داریم که وظیفه دولت‌مردان و مجلس است برای آن تدبیر کنند؛ البته نه تدبیر بیگانگان، بلکه با تمرکز بر تدبیر مبتنی بر ظرفیت‌های داخلی مانند اقتصاد مقاومتی می‌توان مشکلات کشور را حل کرد.

سردار کوثری اشاره کرد: زمانی که کار خود را برای اولین بار در قالب سپاه فرودگاه شروع کردیم فضایی که برای ما اختصاص یافت، زیر پله‌ای بود که مملوء از موش بود؛ اما این‌باعث نا امیدی نشد و فعالیت خود را ادامه دادیم.

وی ادامه‌ داد: در واقع سال ۶۳ که بنده به دلیل مجروحیتی داشتم، مسؤولیت عملیات سپاه تهران بر عهده بنده واگذار شده بود به همین خاطر زمانی که فرمان امام(ره) مبنی بر حراست از امنیت هواپیما‌ها به سپاه ابلاغ شد، فرمانده کل سپاه از بنده خواست که نسبت به این موضوع اقدام کنم.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله ادامه داد: آن زمان منافقین به دلیل نبود سازمان حفاظتی برای حفاظت از امنیت هواپیماها، خیلی فعال بودند به نحوی که طی مدت کوتاهی ۵ فروند هواپیمای مسافری ما توسط آنها ربوده شد.

وی تاکید کرد: چنانچه این روند ادامه می‌یافت برای نظام خیلی خطرناک بود؛ زیرا احساس ناامنی برای کشور بوجود می‌آمد؛ البته این زمان فرصتی برای ارائه آموزش‌های حفاظت از هواپیما نبود بر این اساس از پاسدارانی که در جبهه بودند خواستیم در این بخش ما را یاری دهند.

سردار کوثری با بیان اینکه کسانی که به ظاهر باید امنیت را ایجاد می‌کردند در ایفای وظایف خود ناتوان بودند، ادامه داد: در این زمان به دلیل خلاء امنیتی هر گروهی می‌خواست می‌توانست تا امنی ایجاد کند؛ حتی توطئه داخلی مثل بنی‌صدر را هم در آن مقطع زمانی شاهد بودیم با این حال پس از فرار بنی صدر، وحدت در کشور ایجاد شد.

وی تصریح کرد: سپاه پس از آنکه فعالیت خود را برای حفاظت هواپیما‌ها آغاز کرد، چنان محکم به وظایف خود عمل کرد که از آن‌ پس هیچ ربایش هواپیمایی در کشور صورت نگرفت.

سردار کوثری با طرح این سوال که چرا بعد از گذشت 40 سال از عمر انقلاب همه دشمنان قسم خورده این انقلاب می‌خواهند آن را نابود سازند، عنوان کرد: اینکه این همه دشمنی هنوز دشمنی خود را با این مردم‌ و‌ نظام رها نکردند به دلیل این است که انقلاب اسلامی برپایه نظام فکری اسلام ناب محمدی بنا شده‌است و اینکه مردم زیر بار ظلم نمی‌روند.

وی همچنین اظهار داشت: جمهوری اسلامی جلوی دزدی‌های خارجی را گرفت و دست آن‌ها را قطع کرد؛ اما دست دزدهای داخلی همچنان نمایان است و باید دست آن‌ها را هم قطع کنیم؛ چراکه این سیاست نظام و سیاست مقام معظم رهبری است که باید به آن عمل کنیم.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله با بیان اینکه امنیت، تعلیم و تعلم و اقتصاد باید با هم جلو برود جون این مولفه‌ها برای مردم همواره افتخارآفرین بوده، گفت: جامعه اسلامی آرامش و امنیت می‌خواهد؛ زیرا چنانچه نا امنی باشد، سرمایه گذاری صورت نمی‌گیرد و اقتصاد نیز رشد نخواهد کرد؛ بر همین اساس است که ایران اسلامی امنیت و ‌رفاه را از محورهای اصلی حکومت خود تعیین کرد.

وی افزود: البته امنیت را فقط برای ملت خودمان نمی‌خواهیم، بلکه برای کشورهای همسایه نیز آنرا می خواهیم؛ اما اینکه برخی‌ها انتقاد می‌کنند که چرا به سوریه کمک می‌کنیم به دلیل این است که سوریه تنها کشوری بود که در طول هشت سال دفاع مقدس، ما را همراهی کرد.

سردار کوثری خاطرنشان کرد: البته لیبی هم مدتی با ما همراه بود و کره شمالی نیز پس از ٣-٤ سال بعد از شروع جنگ با ما همراهی کرد؛ اما سوریه در تمام طول هشت سال کنار ما بود.

وی در ادامه به موضوع خروج آمریکایی‌ها از سوریه نیز اشاره کرد و‌ افزود: زمانی آمریکایی‌ها می‌گفتند ایرانی‌ها چی کاره هستند؟ اما امروز به جایی رسیده‌ایم که ترامپ می‌گوید سوریه و افغانستان را از وجود نیروهایش خالی می‌کند.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها