وصیت نامه شهید مفقوالاثر «اکبر زارع»:

برادر عزیز! مگر اسلام سهمیه بندی است؟

در وصیت نامه شهید مفقوالاثر «اکبر زارع» آمده است: کسانی که مقداری از وقت خود را صرف جنگ و انقلاب کرده‌اند و چند ماموریت به جبهه رفته‌اند و شعارشان این است که ما سهم خودمان را رفته‌ایم. برادر عزیز مگر اسلام سهمیه بندی است؟ مگر اسلام یک ماموریت و دو ماموریت دارد ما باید تا روزی که در دنیا هستیم در خدمت انقلاب و جنگ باشیم.
کد خبر: ۳۲۵۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۰ - 20March 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، شهید «اکبر زارع» سوم خرداد 1340، در روستای شريف آباد از توابع شهرستان‌ رفسنجان متولد شد. اکبر تا پايان مقطع متوسطه درس‌ خواند و ديپلم رياضی گرفت. معلم بود و به‌عنوان‌ بسيجی ‌در جبهه‌ ‌حضور يافت.

شهید اکبر زارع در چهارم‌ دی ماه 1365، با سمت نيروی واحد رزمی در ام‌الرصاص شهيد شد. تاكنون اثري ازپيكرش به‌ دست نيامده است.

در ادامه فرازی از وصیت نامه شهید «اکبر زارع» را با هم مرور می کنیم:

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام خدمت شما امت شهیدپرور و حاضر در صحنه وصیت خود را به عنوان چند تذکر خدمتتان یادآوری می‌کنم تا دین خود را نسبت به شما ادا کرده باشم.

امیدوارم این تذکرات هر چند اگر ناقص و نامفهوم است مورد توجه شما قرار گیرد و شما با چشمی باز و افقی گسترده‌تر به آنها بنگرید و آنها را چراغ راه خود قرار دهید.

ای امت شهیدپرور و همیشه در صحنه! من از شما عاجزانه تقاضا می کنم تا آخرین قطره خون خود دست از امام خود و جانشین امام خود و جانشین وی و خلاصه دست از هدف خود که اسلام راستین است بر ندارید.
مبادا نافرمانی کنید مبادا غافل شوید و گول بخورید، مبادا از جنگ خسته شده و خدای ناکرده راه مردم بی وفای کوفه را ادامه دهید و اگر چنین شد خسر الدنیا و الاخره خواهید شد و هرگز نمی‌توانید در روز قیامت از شرم، نگاه به چهره شهدای خود بکنید و خجالت نکشید، از آنها طلب شفاعت نمایید.

خطر منافقین بزرگترین خطر است

ای امت حزب الله، خطر منافقین بزرگترین خطری است که اسلام و انقلاب را تهدید می کند. آگاه باشید مواظب باشید که منافقین کوردل بین شما و روحانیت معظم جدایی و فاصله ایجاد نکنند و اتحاد شما را بر هم زنند که ترس تمام ابرقدرتها فقط از وحدت شماست و آنها دست به دست هم داده اند که به هر نحو ممکن بین شما اختلاف بیندازند که شما بدست خودتان انقلاب را از آن حرکت اصلی و هدف اصلی باز دارید و بدانید تا به حال تمام ضربه ها و صدماتی که اسلام دیده است از همین منافقین بوده است.

چون جنگ اسلام با کفر بود در جبهه حاضر گردیدیم

مواظب باشید در آینده تاریخ‌نویسان مغرض مسائل دنیایی در کتب و نوشتار خود ثبت ننمایند و بگوش آیندگان برسانند که بله اینها فقط برای خاک جنگیدند و شهید راه وطن شدند، نه بخدا! ما برای ایجاد و برپایی آرمانهای اصیل اسلام و ایجاد حکومت الله بر روی زمین از ولی فقیه زمان خویش امام خمینی اطاعت کرده و چون جنگ اسلام با کفر بود در جبهه حاضر گردیدیم و از دنیا رفتیم و این حرف و سخن تنها من نیست و سخن تمام شهدا است.

من به عنوان یک مسلمان و یک برادر کوچک شما صحبتی دارم تمنا می‌کنم به صحبتم گوش کنید اگر خواستید به آنها توجه کنید و جامه عمل بپوشانید و اگر نخواستید به آنها عمل نکنید من وظیفه خود می دانم که بگویم.

کسانی که همگام با انقلاب بوده و از فکر جنگ غافل نبوده‌اند،مغرور نباشید و مخلصانه و بی ریا ادامه دهید

اول به کسانی که همگام با انقلاب بوده و از فکر جنگ غافل نبوده‌اند و خود را برای این جنگ و انقلاب و اسلام بیمه کرده‌اند بگویم که مغرور نباشید و مخلصانه و بی ریا ادامه دهید و از خداوند عاقبت به خیری را طلب نمایید.

برادر عزیز مگر اسلام سهمیه بندی است مگر اسلام یک ماموریت و دو ماموریت دارد

دوم به کسانی که مقداری از وقت خود را صرف جنگ و انقلاب کرده‌اند و چند ماموریت به جبهه رفته اند و شعارشان این است که ما سهم خودمان را رفته ایم. برادر عزیز مگر اسلام سهمیه بندی است مگر اسلام یک ماموریت و دو ماموریت دارد ما باید تا روزی که در دنیا هستیم در خدمت انقلاب و جنگ باشیم و هر وقت وجود نداشتیم دیگر هیچ( ما زنده به آنیم که آرام نگیریم / موجیم که آسودگی ما عدم ماست.)

برادر! خجالت آن دنیا خیلی بدتر از خجالت این دنیا است

سوم به کسانی که توان رزمیدن را دارند و دلشان هم می‌خواهد که در جبهه حاضر شوند و کمک کنند اما بقول معروف خجالت می‌کشند و بار گردنشان شده، برادر خجالت آن دنیا خیلی بدتر از خجالت این دنیا است بیا و به حرف مردم و زخم زبان مردم پشت پا زن و خود را دریاب که هنوز دیر نشده است و خداوند بسیار بخشنده است گذشته‌ها را اگر توبه کنی می بخشد، فکری به بقیه عمر خود بکن و از این لحظه تصمیم دیگری بگیر.

ای خواهر! ای مادر! ای پیرمردها! اگر توان دارید با مال خودتان به این انقلاب و این جنگ کمک کنید

چهارم به شما ای کسانی که توان جنگیدن را ندارید، ای خواهر! ای مادر! ای پیرمردها! ای نقص العضوها! آیا توان کمک مالی را دارید اگر توان دارید با مال خودتان به این انقلاب و این جنگ کمک کنید و اگر توان مالی هم ندارید، می دانم زبان برای تبلیغ دارید. تبلیغ کنید. مردم را تشویق کنید و اگر توان مالی و توان جانی و توان تبلیغ را ندارید اگر فقط نیت شما کمک به اسلام و خواهان پیروزی اسلام باشید. خداوند قبول می کند و خداوند از هر کسی به اندازه توانایی او حساب می کشد.

مبادا از رفتن بقیه فرزندانتان به جبهه جلوگیری کنید نمی‌توانید جواب حضرت زینب(س) را بدهید

به شما ای مادران و خواهران! که نیمی از این انقلاب عزیز و شکوهمند مدیون زحمات شما بوده و هست جهاد شما پرورش صحیح فرزندان است با پرورش صحیح فرزندان اسلام و انقلاب را یاری کنید.

پیامم به شما ای خانواده های شهدا و اسرا و جانبازان و معلولین بخدا فرزندان شما اجری عظیم و شما نزد خدا مقامی والا دارید مبادا با توقعات بی جا اجر خود را ضایع کرده و فرزندان حوا را آزرده خاطر گردانید و مبادا از رفتن بقیه فرزندانتان به جبهه جلوگیری کنید که فردای قیامت در محضر خداوند نمی‌توانید جواب حضرت زینب(س) را بدهید که تحمل 72 شهید را نمود.

در آخر به شما بگویم ای کسانی که قلبهایتان را زنگار گرفته است و به هیچ صراطی مستقیم نیستید و حتی حاضر نیستید یک قدم با اسلام راه بروید و حاضرید برای از بین بردن اسلام و ضایع کردن خون این شهیدانی که در طول تاریخ حماسه آفریدند، از جان و مال خود بگذرید وعده عذاب خدا حق است و بزودی مزه اتش را خواهید چشید.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها