آیت‌الله شاهرودی فقیهی کم‌نظیر و یک نابغه علمی بود

حجت‌الاسلام سید نواب موسوی گفت: آیت‌الله شاهرودی فقیهی کم‌نظیر و یک نابغه علمی و اولین فردی بود که اصول شهید صدر را به درس و بحث ایران و قم وارد کرد.
کد خبر: ۳۲۵۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰ - 27December 2018

آیت الله شاهرودی یک فقیه کم نظیر و یک نابغه علمی بودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام سید نواب موسوی از علمای حوزه علمیه قم در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی که در حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد و با حضور مسوولان استان لرستان و اقشار مختلف مردم برگزار شد، اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی شاهرودی یکی از نوابغ علم شیعه بود.

وی گفت: یکی از عناصر شخصیت دهنده روح و رشد و تعالی انسان علم است و اگر انسان در محضر علم و در مسیر علم آموزی قرار گیرد منجر به تعالی او می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدنواب موسوی با بیان اینکه انسان در وادی علم آموزی روح خود را صیقل می‌دهد و مسیر الی‌الله را طی می‌کند، افزود: امام علی (ع) پیرامون فضیلت علم و علم آموزی سخنان متعددی دارند، ایشان می‌فرمایند «ای کسی که طالب علمی بدان که علم صاحب فضائل کثیره و بیشمار است.»

این استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: منظور از علم، علمی است که نورانی است و به انسان حیات می‌دهد، در رأس این علم تواضع و بزرگترین آفت علم نیز حسد است.

وی با تأکید بر اینکه آیت‌الله شاهرودی یک فقیه کم‌نظیر و یک نابغه علمی بود، تصریح کرد: آیت‌الله شاهرودی اولین فردی بود که اصول شهید صدر را به درس و بحث ایران و قم وارد کرد و ایشان به معنای تمام کلمه یک نظریپرداز حقیقی و در بعد اخلاق نیز استادی متواضع بود.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم مقام علمی آیت‌الله شاهرودی را بشناسیم باید جایگاه اساتید او را ببینیم، ادامه داد: آیت‌الله شاهرودی کسی بود که در حوزه درسی شهید صدر یکه‌تاز بود و تنها کسی بود که اجازه اجتهاد مکتوب از شهید صدر پیدا کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار