امامان جمعه کردستان عنوان کردند؛

حماسه ۹ دی مهر باطلی بر دیدگاه‌های خواص بی‌بصیرت بود/ دشمن هیچ‌گاه دست از فتنه‌گری برنمی‌دارد

نماز جمعه این هفته با شکوه خاصی در سراسر استان کردستان برگزار شد و امامان جمعه بر لزوم شرکت حداکثری مردم در مراسم روز ۹ دی تاکید کردند.
کد خبر: ۳۲۵۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵ - 28December 2018

به گزارش دفاع پرس از کردستان، حجت الاسلام حسن باباییان امروز و در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان قروه با بیان اینکه در فتنه ۸۸ بسیاری از خواص دچار اشتباه شدند و مسیر خود را گم کردند، اظهار داشت: ما نمی‌توانیم نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی که موجب ارتقا و آبروی ما شد و عالم به ایران و ایرانی نگاه دارد طلبکار باشیم.

وی افزود: این ما هستیم که به نظام بدهکاریم و  نه ما و نه هیچ خواصی حق نداریم از نظام طلبکار باشیم.
 
امام جمعه قروه با تاکید براینکه اگر کسی از نظام مقدس جمهوری اسلامی طلبکار باشد مورد سوءاستفاده دشمن قرار می‌گیرد، خاطر نشان کرد: خواص بی‌بصیرت در فتنه ۸۸ مردم را به کف خیابان آوردند و مسیر قانونی اعتراض را رعایت نکردند و گوش ندادند به نصایح رهبر انقلاب و علاوه بر اینکه در درون فتنه انگیری کردند موجب توجه دشمن شدند و دشمن از این فتنه استفاده کرد.
 
باباییان بیان داشت: دشمن شیطنت داشت و خود را برای اینگونه مسائل آماده کرده بود و برنامه ریزی زیادی داشت که برنامه‌هایش را اجرایی کند.
 
خطیب نماز جمعه قروه ادامه داد: حماسه نهم دی ماه یوم الله بود که مردم آمدند و حضور خود را به تصویر کشیدند.
 
وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی متعلق به مردم است و اگر این مردم نباشند انقلاب هم نیست و مردم آمدند و مهر باطلی بر دیدگاه‌های خواص بی‌بصیرت و خواص طلبکار زدند و روز نهم دی را روز یوم الله ساختند.
 
خطیب نماز جمعه قروه با بیان اینکه نهم دی نباید فراموش شود و این روز ایام الله است و باید با عنوان شعار الهی آن را بشناسیم، تاکید کرد: هر کس که در روز نهم دی در مراسم نهم دی شرکت می‌کند نشان از تقوای اوست.
 
وی ادامه داد: روز یکشنبه در سالن ۹ دی سپاه پاسداران مراسم ویژه این روز برگزار می شود و باید همه در این مراسم شرکت کنیم تا خواص امروز هم بدانند که مردم خود پشتیبان نظام هستند.
 
خطیب نماز جمعه قروه در بخش دیگری از سخنان خود به رحلت آیت الله هاشمی شاهرودی اشاره نمود با تسلیت این واقعه اظهار داشت: آیت الله شاهرودی عالم نو اندیش و نو گرا در امور دینی بود که برادر سه شهید است و خداترس بودن ایشان از ویژگی های بارز این عالم مجاهد بود.
 
وی ادامه داد: این عالم الهی مصداق آیات الهی در خصوص علما بود که با مرگش شکافی در دین ایجاد شد.
 
دشمن هیچگاه دست از فتنه گری برنمی‌دارد
 
ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج با تبریک هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی گفت: باید همه مسئولان و اقشار مختلف جامعه برای برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان کردستان تلاش کنند و این امر مهم را در اولویت کاری خود قرار دهند.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه دین اسلام تأکید بسیاری بر سواد‌آموزی دارد، تصریح کرد: امیدوارم همه مسئولان و مردم آنقدر به ترویج فرهنگ سواد آموزی، تحصیل و کسب علم و دانش اهمیت بدهند که روزی فرا برسد که دیگر در جامعه اسلامی فرد بی‌سواد نداشته باشیم.

وی با اشاره به ضرورت و ارزش کسب علم از دیدگاه پیامبر گرامی اسلام(ص) تاکید کرد: مسلمانان باید تلاش کنند و به‌دنبال فراگیری علم بروند تا در جامعه افراد بی‌سواد نداشته باشیم.

ماموستا خدایی افزود: جای بسی شکر دارد که در نظام جمهوری اسلامی سال به سال تلاش برای ترویج سواد آموزی در کل کشور و  مناطق محروم بیشتر و آمار بی‌سوادی در جامعه کم‌تر می‌شود.

وی در بخشی دیگر از خطبه‌های خود با تاکید بر ضرورت «آمادگی و هوشیاری» همیشگی ملت ایران در برابر توطئه‌های دشمن اظهار کرد: گرچه در طول این چهل سال انقلاب، استکبار جهانی مدام به‌‌دنبال براندازی نظام بوده‌ و هیچ‌گاه هم دست از دشمنی و فتنه‌گری خود برنمی‌دارند  و هر بار مکر و حیله‌ جدیدی به‌کار می‌برند؛ اما همواره لطف خداوند متعال، بصیرت و پشتیبانی مردم و پیروی از فرامین و نصایح مقام معظم رهبری سبب شکست آنان شده است.

امام جمعه سنندج با اشاره به فرموده قرآن و دشمنی دیرین و کینه یهود و نصارا علیه مسلمانان خاطرنشان کرد: این دشمنان هیچ‌گاه از ما راضی نخواهند شد تا زمانیکه مسلمانان از آئین آنان پیروی نکنند؛ اما امیدوارم روز به روز ضعیف‌تر و ذلیل‌تر شوند.

حماسه 9 دی اوج حماسه آفرینی و بصیرت آحاد ملت ایران اسلامی است
 
ماموستا یدالله محمدی امام جمعه دهگلان ضمن تسلیت رحلت آیت الله شاهرودی در خطبه‌های امروز نماز جمعه در مسجد جامع این شهر با اشاره به حادثه عظیم 9 دی ماه خلق این حماسه را تیری خلاص بر تبلیغات واهی دشمنان انقلاب توسط مردم ابران اسلامی دانست.
 
ماموستا محمدی افزود: حماسه تاریخی وبی نظیر که باعث نابودی فتنه 88 شد نشان از پایبندی ایران اسلامی به نظام، رهبر و اعتقادهای دینی بود که مردم برای حفظ و پاسداری از انقلاب و نظام ایستاده اند.
 
وی در ادامه گفت: دشمنان و فتنه‌گران فکر می‌کردند که تبلیغات و دسیسه‌های آنان باور شده و می‌توانند به اهداف پوچ خود که همان گسستن نظام و انقلاب بود دست یابند اما بصیرت بالا و عشق به ولایت مردم سبب شد تا یک حرکت عظیم مردمی به خروش درآید و همه خواب‌های استکبار و فتنه گران را به شکست و آشفتگی بکشاند.
 
امام جمعه دهگلان ضمن تاکید بر بهره گیری رهنمودهای رهبر معظم انقلاب افزود: حماسه 9 دی ماه بر همگان روشن ساخت که مردم برای دفاع از کیان جمهوری اسلامی لحظه ای درنگ نکرده و همواره مقابل دشمنان مقاومت می‌کنند.
 
وی اظهار داشت: تجلی حماسه تاریخی 9 دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و تجدید بیعت مردم غیور با ولایت فقیه و آرمان‌های والای انقلاب شکوهمند اسلامی و بی‌نظیرترین حرکت مردمی تاریخ انقلاب اسلامی در حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران بوده  است.
 
انقلاب اسلامی بعد از پیروزی همواره بر سوادآموزی و طلب علم تاکید کرده است
 
امروز ۷ دی‌ماه همزمان با سراسر کشور نمازعباری-ساسی جمعه به امامت حاج ماموستا عبدالله عبدالهی با موضوع اهمیت علم آموزی و جایگاه عالمان در جوامع ، با شرکت پرشور مردم متدین شهرستان بانه درمحل مسجد جامع برگزار شد.
 
ماموستا عبدالهی افزود: هر جامعه ای که اهل علم باشند قطعا ان جامعه پیشرفته و توسعه یافته است و نداشتن این مساله خود فقر و عقب ماندگی را در بر خواهد داشت .
 
وی تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم میفرمایید  که برای یکتایی خود همواره از سه شاهد نامبرده است که اول ذات مبارک باریتعالی است و دوم ملائکه وسوم آنهایی که اهل علم هستند و در اینجاست اهمیت ویژه علم آموزی و عالم نزد خداوند مشخص میشود.
 
امام جمعه موقت بانه خاطر نشان کرد : خداوند در سوره عنکبوت می فرمایید فقط انسانهایی عالم و اهل علم اند میدانند که هدف از نامگذاری چنین سوره ها به اسم حیوانات چیست .
 
وی تصریح کرد: به فرموده پیامبر( ص)از برکات علم برای انسان  اینست که عزت و  را بالا میبرد همچنین بهترین ویژگی  عالم کسی است که درپی نفع رساندن به جامعه است و سربار جامعه نیستند.
 
ماموستا عبدالهی گفت: اهل علم به پیامبران نزدیکترند ( علما وارثان پیامبرانند) چون دوست دارند از این علمی که خداوند به آنها عطا کرده دیگران را بهره مند میسازند
 
وی با اشاره به وحدت عالمان در بسیاری از زمینه‌ها  افزود: متاسفانه هستند کسانی ازعلما که وقتی یک جریان فکری دارد و تنها همان حزب و جریان زا قبول دارد واین زیبنده علما نیست.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار