یادداشت/

بصیرت افزایی مهمترین وظیفه نخبگان در شرایط فتنه است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران مهمترین وظیفه خواص و نخبگان را در شرایط فتنه، روشنگری و بصیرت افزایی بر‌شمرد.
کد خبر: ۳۲۵۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰ - 29December 2018

بصیرت افزایی مهمترین وظیفه نخبگان در شرایط فتنه استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری - عبدالله ملکی: فتنه به تعبیر مقام معظم رهبری معنایش این است که یک عده‌ای بیایند با ظاهرِ دوست و باطنِ دشمن وارد میدان شوند، فضا را غبارآلود کنند؛ در این فضای غبارآلود، دشمن صریح بتواند چهره خودش را پنهان کند، وارد میدان شود و ضربه بزند.

در فتنه 88؛ آمریکا، انگلیس، قدرت‌های غربی، منافقین و سلطنت طلب‌ها دفاع کردند نتیجه چه شد؟ نتیجه این شد که در مقابل همه این اتحاد و اتفاق نامیمون مردم عزیز ما، ملت بزرگ ما در روز نهم دی، در روز 22 بهمن، آن چنان عظمتی از خودشان نشان دادند که دنیا را خیره کرد.

جامعه اگر اهل بصیرت نباشد در جریان فتنه ها قطعا فریب می‌خورد. چون فتنه همیشه از ابزار و لوازم حق استفاده می‌کند. مهمترین وظیفه خواص و نخبگان در شرایط فتنه، روشنگری و بصیرت افزایی است. اگر نخبگان و خواص به این وظیفه مهم دینی برای پیشگیری و مقابله با فتنه، به درستی و بهنگام عمل نکنند، جامعه فتنه زده شده و دچار گمراهی و خسارت‌های فراوان می شود.

هنگامی که جامعه اسلامی دچار فتنه می شود در جریان فتنه سه گروه «سران فتنه»، «مشارکت کنندگان در فتنه» و «فریب خوردگان فتنه» را باید از یکدیگر تفکیک کرد و با هر یک به تناسب برخورد کرد.

مقام معظم رهبری از حرکت 9 دی به حماسه تعبیر کردند. حماسه؛ کار افتخار آفرینی شجاعانه است. حماسه 9 دی سال 1388 ویژگی هایی داشت که به طور جداگانه به آن می پردازیم.

«بیعت با ولایت» یکی از مهمترین ویژگی های این حماسه بوده که از معروفترین شعار 9 دی 88 «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده» و «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند» بوده است.

حضور مردم در صحنه جلوه دیگر این حماسه است؛ وقتی فتنه گران از خطوط قرمز مردم که همان محرم و عاشورا و خیمه عزای ابا عبدالله الحسین (ع) باشد عبور کردند، برنتافتند و برای سرکوب این اهانت به صورت خودجوش به صحنه آمدند.

سومین جلوه این حماسه «بصیرت» بود. در فتنه 88 دو اردوگاه وجود داشت؛ اردوگاه فتنه گران که از آن جمله می توان از اوباما، سلطنت طلب‌ها، آمریکایی‌ها، غربی‌ها، فدائیان خلق، منافقین، فراری ها (اردوگاه باطل) نام برد و در اردوگاه حق که اردوگاه مردم بود، بسیجیان و حزب اللهی‌ها حضور داشتند و شناخت به موقع و حضور بهنگام از ویژگی های این اردوگاه بود.

چهارمین جلوه حماسه 9 دی این بود که این حماسه از جنس کربلا و عاشورا بود. با اهانت به خیمه عزای حسین (ع)، عزاداران، دسته جات مردم یک روز بعد از آن عکس العمل نشان دادند و به خیابان ریختند.

هشدار به فتنه گران پنجمین جلوه حماسه 9 دی بود که تأکید کرده بودند اگر باز هم در کشور جمهوری اسلامی ایران فتنه کنند ملت ایران همچون ابابیل بر سر سپاه ابرهه فرود خواهد آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار