مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

9 دی توسط مردم خلق شد

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان گفت: 9 دی توسط مردم خلق شد و خدا آن را به منصه ظهور گذاشت چون مردم ایران هم برای خدا با تقوای الهی در مقابل دشمن ایستادند و برای دفاع از ولایت به میدان آمدند.
کد خبر: ۳۲۵۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ - 31December 2018

9 دی توسط مردم خلق شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، «حجت‌الله ناصر‌پور» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان در همایش بصیرت سیاسی فرماندهان نیروهای مسلح که در سینما انقلاب کوی سازمانی لشکر 84  لرستان برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآ‌ن در مورد ایام الله اظهار داشت: خداوند حضرت موسی را فرستاد برای هدایت و نجات قومش از تاریکی به روشنایی و از ظلمات به سوی نور و از او خواست که ایام الله را همیشه تذکر دهد و یادآوری کند.

وی با بیان اینکه ایام الله روزهایی هستند که قدرت خدا نمود پیدا می کند، دست خدا دیده می‌شود و تجربه‌ها و حوادث بزرگی در زندگی انسان با الهام الهی رخ می‌دهد، گفت: در ایام الله انسان خدا را به عینه در رفتار اجتماعی و در اعمال و رفتار خودش می‌بیند.

ناصر‌پور ایام الله را سه نوع دانست و افزود: یکی از ایام الله روزی است که انسان به یاد مرگ بیفتد چرا که به یاد مرگ افتادن باعث جلوگیری از معصیت می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه یاد قیامت بر بیداری انسان و برتری انسان تأثیر گزار است، عنوان کرد: دومین روز از ایام الله روز قیامت است و در این روز شهدا خودشان شاهد و ناظر هستند.

وی تصریح کرد: هر زمانی که انسان به یاد  قیام حضرت مهدی (عج) بیفتد، جزء ایام الله است و یاد ظهور حضرت مهدی (عج)، امید و انگیزه برای مقابله با مستکبرین را در انسان بر می‌انگیزد و این انتظار زیبا در پیروزی مردم ایران در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی مؤثر بوده است.

ناصر‌پور با بیان اینکه هر توطئه‌ای با فتنه‌ای شروع شده، خاطر‌نشان کرد: فتنه انگیزی‌های آمریکا باعث وقوع هشت سال جنگ علیه انقلاب ما شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان با تأکید بر اینکه انقلاب ما هم با الهام گرفتن از عاشورا شکل گرفت و پیروز شد، گفت: 9 دی هم عاشورایی دیگر بود و مردم با الهام از عاشورای حسینی و لبیک گویان آمدند به میدان و ان‌شاءالله یوم الله‌های دیگری هم در انقلاب اسلامی ایران به وقوع بپیوندد.

وی عامل همه موفقیت‌های تأثیر‌گذار مسلمانان را در ایام الله دو مؤلفه صبر و تقوای الهی دانست، افزود: ابزاری‌هایی که در طول هشت سال دفاع مقدس استفاده شد، یعنی صبر، استقامت، بی‌باکی و شجاعت برای هر امتی که پایبند به این اصول باشند، موفقیت می آورد.

ناصرپور با بیان اینکه کار برای خدا نتیجه‌اش پیروزی است، بیان داشت: تقوای الهی شامل پرهیز اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و تقوای اجتماعی است و کسانی که دلشان با خداست، برای خدا قدم برمی دارند، برای خدا شعار می‌دهند و برای خدا حرکت می کنند، پیروز میدان هستند.

وی با اشاره به اینکه اباعبدالله (ع) بود که باعث شد که روز عاشورا، عاشورا شود چرا که برای خدا حرکت کرد، برای خدا استقامت کرد، برای خدا تقوا پیشه کرد، تصریح کرد: 9 دی توسط مردم خلق شد و خدا آن را به منصه ظهور گذاشت چون مردم ایران هم برای خدا با تقوای الهی در مقابل دشمن ایستادند و برای دفاع از ولایت به میدان آمدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشرارزش های دفاع مقدس لرستان یادآور شد: آنچه که باعث مقابله با توطئه و فتنه سال 88 شد پیوند بین رهبری و مردم بود.

ناصرپور با طرح این سئوال فتنه چیست و دشمن کیست؟ گفت: فتنه هنگامی که رشد می‌‌کند و نطفه آن بسته می‌شود هیچ کس از آن آگاه نیست آرام است و خزنده و این تحول فرهنگی  داری یک حرکت فرآیندی است، ظهور می‌کند و در طول زمان با ظاهری زیبا رشد می کند ولی نابود کننده است.

وی با اشاره به اینکه بایستی با روشنگری با فتنه‌ها مقابله کرد، افزود: بسیاری از نخبه گان این کشور در طول جریان هشت ماه دفاع مقدس دوم چهره‌هایشان لو رفت و نتوانستند راه را پیدا کنند، ولی نیروهای مسلح در زمان وقوع آن فتنه پشت سر ولایت بودند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بیان داشت: اولین کسانی که مورد هدف فتنه گران هستند نخبه‌گان و خواص‌اند، خاطر‌نشان کرد: فتنه گران سراغ علما، دانشگاهیان و مطبوعات می روند چرا که تأثیرگزار هستند.

ناصر‌پور با بیان اینکه وقتی که افراد جامعه فهم سیاسی نداشته باشند، در مقابل توطئه ها هیچ کاری نمی‌توان کرد گفت: در فتنه‌ها دشمنان با عملیات روانی می‌روند سراغ تضیف ادراک کودک و نو‌جوان و بزرگسال ما چرا که تضعیف ادراک باعث تضعیف تفکر می‌شود.

وی در پایان  ابراز داشت: باید در این گرداب ها به قرآن پناه برد چرا که قرآن یک مجموعه فرا تاریخی است  و یک مجموعه ایست که آینده و گذشته و حال را مبین است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار