دبیر هجدهمین دوره خبر داد؛

احتمال برگزاری اختتامیه کتاب سال دفاع مقدس در اسفندماه

محمدقاسم فروغی درباره برپایی آئین اختتامیه هجدهمین دوره کتاب سال دفاع مقدس گفت: با در نظر گرفتن مقدمات کار، چنانچه امکان برگزاری مراسم فراهم شود احتمالا آئین پایانی در اسفندماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۲۵۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴ - 31December 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، محمدقاسم فروغی، دبیر جایزه کتاب سال دفاع مقدس در گفت‌وگو با فارس درباره این جایزه اظهار داشت: کار‌ها در بخش‌های مختلف به سرانجام رسیده است و مشغول برنامه‌ریزی مراسم اختتامیه هستیم.

فروغی در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به اینکه زمان برگزاری مراسم اختتامیه هنوز مشخص نیست توضیح داد: داوری آثار به پایان رسیده و در حال جمع بندی نتایج هستیم، اما زمان برپایی مراسم پایانی مشخص نیست.

دبیر جایزه کتاب سال دفاع مقدس خاطر نشان کرد: با در نظر گرفتن مقدمات کار، چنانچه امکان برگزاری مراسم فراهم شود احتمالا آئین پایانی در اسفندماه برگزار می‌شود.

فروغی در پاسخ به این سوال که در بخش‌هایی امکان عدم معرفی اثر شاخص وجود دارد، توضیح داد: اصولا کار داوری بر اساس انتخاب اثر شاخص بوده، اما با توجه به اینکه در این دوره معیار‌های داوری تغییر کرده و در آن‌ها دقت بسیار صورت می‌گیرد، از این رو در برخی رشته‌ها کار شاخص معرفی نمی‌شود.

دبیر جایزه کتاب سال دفاع مقدس به انتخاب اثر شاخص در این دوره هم اشاره کرد و با بیان اینکه مشارکت بییشتر استان‌ها را در برنامه‌ها قرار دادیم تا از ظرفیت و امکانات آن‌ها هم استفاده کنیم، تصریح کرد: ما در این دوره شاهد رقابت استانی هم خواهیم بود، بنابراین در بخش مستند، خاطره، شعر و داستان استان‌ها انتخاب‌های خود را خواهند داشت و آثار برتر استانی وارد بخش ملی خواهد شد. در این مسیر 2 نوع داوری صورت می‌گیرد و حداقل در هر موضوع 2 اثر در رقابت استانی هر بخش خواهند بود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها