فلاح خبر داد؛

چهارمین جشنواره هنری دانشجویی «ققنوس» در مازندران برگزار می‌شود

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس استان مازندران از برگزاری چهارمین جشنواره هنری دانشجویی «ققنوس» در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۳۲۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴ - 31December 2018

برگزاری چهارمین جشنواره هنری دانشجویی «ققنوس» در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، «مهدی فلاح» دبیر اجرایی چهارمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس استان مازندران در نشست با خبرنگاران استان ضمن گرامی‌داشت حماسه 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اظهار داشت: در فتنه 88 فتنه گران هجمه های اسف بار به کشور وارد کرده و به ارزش ها و باروهای اعتقادی لطمه زدند.

وی از برگزاری چهارمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس در مازندران خبر داد و افزود: این جشنواره با هدف رشد و ارتقاء سطح هنری دانشجویان و آموزش و ترویج هنری اسلامی برگزار خواهد شد.

فلاح با اشاره به ارسال 400 اثر به سومین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس، اظهار کرد: پیش‌بینی می شود با انجام تبلیغات وسیع در فضای مجازی 1000 اثر به جشنواره چهارم ارسال شود.

این مسئول همچنین اضافه کرد: در سومین جشنواره ققنوس 32 اثر به مرحله کشوری راه یافتند که 3 اثر حائز رتبه کشوری شده و تقدیر شدند.

دبیر چهارمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس از تشکیل 9 کمیته در اجرای این جشنواره خبر داد و با اشاره به اختتامیه جشنواره در اردیبهشت 98، گفت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا 10 اسفند ماه اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه با برگزاری این جشنواره 15 شهرستان و 122 پایگاه و حوزه دانشگاه تحت پوشش قرار دادیم، ادامه داد: فراخوان جشنواره از 11 دی ماه به صورت رسمی و گسترده در فضای مجازی به مدت 5 تا 7 روز قرار می گیرد و هنرمندان می توانند نسبت به شرکت در این جشنواره با دریافت دستورالعمل آن اقدام کنند.

این مسئول با بیان اینکه این جشنواره از اسفند 96 کار خود را آغاز کرده است، زمان داوری آثار را از 15 اسفند تا 15 فروردین اعلام کرد و افزود: نفرات برگزیده ضمن راهیابی به جشنواره کشوری، به موسسات هنری کشور نیز معرفی خواهند شد.

فلاح در ادامه به 10 بخش جشنواره اشاره کرد و افزود: بخش آوایی شامل محورهای دکلمه، نمایشنامه خوانی، مجری گری، دوبله فیلم، انیمیشن در سه موضوع نقش زن در واقعه کربلا، محور مقاومت (سوریه، فلسطین و عراق) و آسیب ها و پدیده های اجتماعی است.

وی پژوهش های هنری را از دیگر بخش های جشنواره برشمرد و ادامه داد: تاریخ هنر انقلاب اسلامی، نظریات شهید آوینی در هنر و مفهوم و نظریات هنری در تفکر دینی، تجربیات و سبک های نوین هنری در چارچوب انقلاب اسلامی از جمله موضوعات است.

دبیر چهارمین جشنواره هنری ققنوس دانشجویی مازندران، فیلم کوتاه، نمایشنامه، استندآپ کمدی را از دیگر بخش های جشنواره برشمرد و گفت: اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی، تناقضات سبک زندگی مدرن، اسلامی شدن دانشگاه ها، عدالت اجتماعی و ما از مریخ نیستیم موضوعات این بخش در قالب فیلم های کوتاه است.

این مسئول خوشنویسی و خطاطی از کار مذهبی و صلوات خاصه را از دیگر بخش ها عنوان کرد و افزود: در بخش موسیقی شامل محورهای سنتی، مقامی و تلفیقی در 4 موضوع آوازها و موسیقی های مناطق مختلف مازندران،  مبارزه با استکبار، شهید و شهادت، عشق متعالی و ائمه اطهار از جمله موضوعات است.

فلاح با بیان اینکه در بخش مداحی که ویژه برادران است مرثیه و مولودی خوانی عرفانی ایام عاشورا، مدافعان حرم، اعیاد (میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب(س)) از جمله موضوعات دانست و عنوان کرد: همچنین در بخش ادبیات شامل شعر کلاسیک، نو و داستان کوتاه با موضوعات عدالت خواهی، آسیب های اجتماعی، اعتیاد، اعتیادهای نوین، طنز انتقادی و تحریم های آمریکا برگزار می شود.

این مسئول با بیان اینکه در بخش هنرهای تجسمی شامل محورهای پوستر، عکس، کاریکاتور و خوشنویسی با موضوعات سبک زندگی آئینی، آئین های فراموش شده مازندران، عدالت اجتماعی، آمریکا و استکبار نوین برگزار خواهد شد، ادامه داد: حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی بخش ویژه این جشنواره محسوب می شود.

«محسن بابکی» معاون علمی بسیج دانشجویی استان مازندران در ادامه با اشاره به 40 سالگی انقلاب اسلامی، گفت: به صراحت می‌گوییم که پدیده انقلاب ایران در جغرافیای دنیا منحصر به فرد است چرا که دارای سه مولفه رهبری، آرمان ها و مردم است.

وی ضمن مقایسه انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب های دنیا، افزود: همچنین این انقلاب ویژگی‌های برتری چون فرآیندی شدن، بدون کهنگی بودن و ثبات را نیز دارد.

بابکی ادامه داد: در حال حاضر انقلاب ما در مرحله پختگی است؛ چرا که از طاغوت خبری نیست و کشوری مستقل، مردمی و آزاد داریم.

وی ضمن برشمردن برنامه های بسیج دانشجویی در طول سال، اظهار کرد: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در حوزه چالش ها و رویکردهای انقلاب اسلامی، مناظره ای مختلف، نقد و بررسی مستندات و فیلم های تاریخ معاصر ایران، نمشست های روشنگری، نمایشگاه‌های مختلفی در حوزه‌های مختلف از جمله آنهاست.

این مسئول با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی توسط بسیج دانشجویی استان، گفت: این اردوها با 2 فرایند نشان دادن مدیریت تازه و ایجاد رغبت در بین مردم برگزار می شود که یکی از اهداف آن ترغیب مدیران به فعالیت های اجتماعی است.

این نشست با رونمایی از طرح پوستر چهارمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس توسط «سید ابوالقاسم لطیفی» فرزند شهید «سید ابراهیم لطیفی» همراه بود.

«سید ابوالقاسم لطیفی» فرزند شهید «سید ابراهیم لطیفی» در سخنانی تأکید کرد: جبهه های هنری انقلاب باید راه بیفتد تا به اهداف و آرمان‌های انقلاب برسیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها