پاکدل خبر داد؛

بررسی درصد جانبازی رزمندگان فاقد مدارک بالینی در کمیسیون پزشکی بنیاد شهید

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از بررسی درصد جانبازی رزمندگان فاقد مدارک بالینی در کمیسیون پزشکی بنیاد شهید خبر داد.
کد خبر: ۳۲۵۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹ - 31December 2018

ی درصد جانبازی رزمندگان فاقد مدارک بالینی در کمیسیون پزشکی بنیاد برای نخستین باربه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، «محمود پاکدل» معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به بند الف ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه اظهار داشت: مطابق این بند وضعیت جانبازی مشمولین ماده (61) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت باید تعیین تکلیف شود.

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران با توجه به تبصره این بند موظف است رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که صورت‌ سانحه بالینی همزمان مجروحیت را ندارند، اما مجروحیت آنها توسط کمیسیون پزشکی نهاد اعزام‌کننده (نیروهای مسلح) احراز می‌شود را به‌ عنوان جانباز تلقی کنند.

پاکدل با اشاره به جلسات و پیگیری‌های متعدد بنیاد و ستاد كل نيروهای مسلح گفت: به منظور تعیین تکلیف رزمندگانی که در دوران دفاع مقـدس دچار آسیب جسمی، روحی و روانی شده‌اند ولی صورت سانحه و مدارک بالینی همزمان را ندارند دستورالعملی در تاریخ ۲۳/۱۲/۹۶ از سوی ستادكل نيروهای مسلح صادر شد تا افراد و رزمندگان واجد شرايط به یگان‌های مربوطه مراجعه و با طی فرايند تعريف شده به بنياد معرفی شوند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: برای نخستین بار پرونده‌های تعدادی از رزمندگان فاقد مدارك بالینی که مجروحیت آنها توسط کمیسیون پزشکی نهاد اعزام‌کننده (نیروهای مسلح) احراز و پرونده آنها به بنیاد ارسال شده است به منظور تعیین درصد از اداره كل پذيرش و امور اداری بنياد به كميسيون پزشكی بنیاد ارجاع شده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار