رئیس کل دادگستری استان تهران تأکید کرد

استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای برخورد قاطع با متجاوزین به اراضی بیت‌المال

رئیس کل دادگستری استان تهران در نشست دوره‌ای شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی گفت: دادگستری استان تهران از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای برخورد قاطع با متجاوزین به اراضی بیت‌المال استفاده خواهد کرد.
کد خبر: ۳۲۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴ - 29October 2014

استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای برخورد قاطع با متجاوزین به اراضی بیت‌المال

به گزارش دفاع پرس، نشست دورهای شورای حفظ حقوق بیتالمال در اراضی و منابع طبیعی با حضور اعضاء و به ریاست غلامحسین اسماعیلی در مجتمع امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این نشست "اسماعیلی" رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و تشکر از زحمات و تلاشهای صادقانه اعضای شورا و به ویژه مسئول دبیرخانه، اظهار داشت: بار دیگر بر اهمیت حفظ حقوق بیتالمال در استان تهران تأکید میکنم.
 
وی افزود: از آنجایی که خسارت وارده در این خصوص از حیث کمی و کیفی فوقالعاده سنگین بوده و بعضاً غیر قابل جبران و آسیبهای وارده بر محیط زیست و سلامت هموطنان جدی است، بر حفظ حقوق بیت المال تأکید میکنم.
 
اسماعیلی گفت: منابع سرشاری از این امر نصیب افراد سودجو میشود لذا از این حیث اهمیت حفظ حقوق بیتالمال در استان تهران به هیچ وجه قابل قیاس با سایر نقاط کشور نیست.
 
وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: متجاوزان به حقوق بیتالمال جهت رسیدن به اهداف پلید خود از شگردهای خاصی استفاده میکنند، مثل پرداختن به امر تملک در اراضی به جای مقوله تصرف آن، تا از این طریق به نحو ریشهای عمل قبیح و زشت تجاوز به اموال عمومی را سر و سامان دهند و متاسفانه این موضوع به صورت یک جریان خزنده در کشور در حال شکلگیری است و تنها در سایه هوشیاری کامل مسئولین ذیربط، میتوان امیال شیطانی سودجویان و متجاوزین را به یاس تبدیل کرد.
 
رئیس کل دادگستری تهران خاطرنشان کرد: به هر حال باید توجه داشت که هیچ مصلحتی بالاتر از مصلحت عمومی و حفظ حقوق بیتالمال نیست و دادگستری استان تهران نیز حسب وظیفه خود از تمامی ظرفیتهای قانونی برای برخورد قاطع با این متجاوزین استفاده خواهد کرد.
 
وی در پایان سخنان خود به اهمیت موضوع پیگیری در این خصوص اشاره کرد و گفت: ضمن تقدیر از زحمات تمام مسئولین عضو شورا نباید حفظ حقوق بیتالمال در اراضی و منابع طبیعی را صرفاً به فرآیند دادرسی و رسیدگی قضایی به موضوع در عرصههای مختلف معطوف کرد چرا که شناسایی این اموال و حراست از آنها و همچنین پیشگیری از تجاوز افراد سودجو به اراضی مذکور از اهمیت فوقالعادهای برخوردارند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها