سردار تقی‌زاده تأکید کرد؛

آمادگی کامل نیروهای مسلح برای مقابله با دشمنان/ رمز پیروزی مدافعان حرم

جانشین وزیر دفاع گفت: ما آغازگر جنگ نبوده و نیستیم؛ اما اگر قرار باشد که اتفاقی رخ دهد، ما آمادگی کاملی داریم.
کد خبر: ۳۲۵۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲ - 01January 2019

سردار تقی‌زاده:به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ پاسدار «قاسم تقی زاده» جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح روز سه شنبه در اختتامیه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان وزارت دفاع که در سالن شهدای ساصد برگزار شد، با اشاره به سوره نحل اظهار داشت: قرآن کریم شاهکار بزرگ آفرینش، اقیانوس بی‌کران و درمان روح انسان‌هاست.

وی ادامه داد: حضرت امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند که آیات قرآن بزرگترین درمان دردها و درمان تفرقه است. قرآن برای اهل ایمان گره‌ها را می‌گشاید و راه را برای همه باز می‌کند.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: قرآن بعنوان یک الگو کتابی شفاف و روشن است و راه را از بیراهه نشان می‌دهد.

سردار تقی زاده در ادامه با بیان اینکه وزارت دفاع در برابر تهدیدات آمریکا و رژیم صهیونیستی قد علم کرده است، گفت: ما آغازگر جنگ نبوده و نیستیم؛ اما اگر قرار باشد که اتفاقی رخ دهد، ما آمادگی کاملی داریم و سلاحی که می‌سازیم با استعانت از قرآن و ثمره خون شهدای بسیاری است و برکت زیادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: هدایت قرآنی هدایت رشد است و همانطور که پیامبر می‌فرمایند قرآن کریم نوری در تاریکی و نگهدارنده از هلاکت و وسیله‌ای برای دنیا و آخرت است و هر کس از مسیر قرآن گمراه شد به سمت دوزخ خواهد رفت.

جانشین وزیر دفاع گفت: هر کس به اندازه تلاش و توانایی خود از قرآن بهره می‌برد و افرادی که حافظ قرآن هستند از جایگاه خاصی در دنیا و آخرت برخوردار هستند.

سردار تقی زاده با بیان اینکه بر انسان متعالی پسندیده است در هر حالی قرآن بخواند، گفت: مشکل و درد بزرگ مسلمانان دوری از قرآن است و علاج دردها هم بازگشت به قرآن است.

این مقام ارشد نظامی ادامه داد: قرآن برای کسب معرفت و شناخت حق است تا به وسیله آن، جامعه اسلامی تکلیف خود را بداند و از ظلمات خارج شود.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) تا اوآخر زندگی خود بر خواندن قرآن تأکید داشتند، گفت: شاهد بودیم که امام (ره) حتی پس از عمل‌های جراحی که داشتند، اقامه نماز می‌کردند و قرآن می‌خواندند و هیچگاه قرآن را ترک نکردند؛ چرا که معجزات این کتاب را درک کردند.

سردار تقی زاده با اشاره به اینکه رزمندگان در میدان دفاع مقدس هیچ‌گاه قرآن را فراموش نکردند و در لحظه‌های حساس در میدان جنگ، قرآن قرائت می‌کردند، گفت: امروز مدافعان حرم در عراق و سوریه و رزمندگان یمنی در بندر الحدیده به گفته سردار سلیمانی همچون رزمندگان دفاع مقدس در دل جنگ قرآن قرائت می‌کنند و این رمز پیروزی مدافعان حرم است.

وی با بیان اینکه امروز در وزارت دفاع علاوه بر تخصص، امر تعهد و تدبر از موضوعات مهم است، گفت: امروز خوشبختانه ۲۵ هزار نفر اعم از کارکنان و شاغلان در وزارت دفاع در طرح توسعه آموزش و تربیت قران کریم مشارکت دارند.

جانشین وزیر دفاع گفت: امروز در انتصابات ما علاوه بر تخصص، کسانی که حافظ قرآن باشند در اولویت انتخاب هستند.

سردار تقی زاده با بیان اینکه باید با حفظ ارزش‌های شهدا گام‌های بلندی در وزارت دفاع برداریم، تأکید کرد: باید در تراز شهدا باشیم و سنگی باشیم در برابر کسانی که اختلاس و دزدی کردند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار