معاون سواد آموزی لرستان:

نهضت سواد آموزی لرستان 13 شهید تقدیم انقلاب کرده است

هاشم دالوند گفت: نهضت سواد آموزی لرستان 13 شهید تقدیم انقلاب کرده است که 4 نفر از این شهدا زن هستند.
کد خبر: ۳۲۵۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱ - 01January 2019

نهضت سواد آموزی لرستان 13 شهید تقدیم انقلاب نموده استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، «هاشم دالوند» معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان، امروز (سه‌شنبه) در نشست هماهنگی برگزاری یادواره شهدای سوادآموزی لرستان، اظهار داشت: نهضت سواد آموزی استان لرستان 13 شهید تقدیم انقلاب کرده است که 4 نفر از این شهدا زن هستند.

وی گفت: شهدای مرد نهضت سواد آموزی لرستان در میادین نبرد حق علیه باطل به شهادت رسیده اند و 3تن شهدای زن این استان  در بمباران های شهرهای لرستان توسط رژیم بعثی عراق به مقام شهادت نائل آمدند و شهیده «هانیه اکبریان» آموزگار سواد آموزی شهرستان نور آباد بود که در حمله تروریستی داعش در سال 95 به مجلس شورای اسلامی به شهادت رسید و  وی آخرین شهید سواد آموزی کشور است.

دالوند افزود: در راستای معرفی هر چه بیشتر شهدای نهضت سوادآموزی لرستان، زندگینامه این شهدا در قالب یک مجموعه تهیه شده که در روز برگزاری یادواره توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این مجموعه خلاصه زندگینامه شهدای نهضت سوادآموزی لرستان گرد‌آوری شده است، تصریح کرد: یادواره شهدای نهضت سوادآموزی لرستان برای اولین‌بار در لرستان برگزار می‌شود‌.

دالوند گفت: تمثال مبارک شهدای نهضت سوادآموزی لرستان با بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان و با همکاری کانون ادب به‌  صورت سیاه‌قلم تهیه شده است که از هر کدام از آنها یک نمونه به خانواده این شهدا اهدا می شود و یک نمونه در اداره سواد آموزی استان نگهداری خواهد شد.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان به حضور مسئولان ارشد وزارت آموزش و پرورش در این یادواره اشاره کرد گفت: این یادواره روز 20 دی‌ ماه سال‌ جاری در سالن آمفی تئاترحوزه هنری لرستان برگزار می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان  نمایشگاه عکاسی دفاع مقدس نیز در حاشیه این یادواره برپا خواهد شد.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار