نخستین اجلاسیه شهدای هنرمند کردستان برگزار می‌شود

معاون امور هنری اداره‌کل ارشاد کردستان از برگزاری نخستین اجلاسیه شهدای هنرمند استان از سری برنامه‌های کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سنندج خبر داد.
کد خبر: ۳۲۶۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴ - 02January 2019

نخستین اجلاسیه شهدای هنرمند کردستان برگزار می شودبه گزارش دفاع پرس از کردستان، «سامان احمدی» معاون امور هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز در جلسه برنامه‌ریزی برگزاری این اجلاسیه در مجتمع فجر سنندج اظهار داشت: کار کردن در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تکلیف مدیران فرهنگی است.

وی با اشاره به برگزاری نخستین اجلاسیه شهدای هنرمند کردستان عنوان کرد: این اجلاسیه در دو مرحله همزمان با 14 بهمن 97 و 20 فروردین 98 در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهدای هنرمند استان برگزار می شود.

معاون امور هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: در همین راستا اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با همکاری دستگاه‌های عضو کمیته فرهنگی هنری کنگره 5 هزار و 400 شهید استان و کانون آگهی تبلغاتی عصر پویا به مقام شامخ شهدای هنرمندان استان ادای احترام می‌کند.

احمدی با اشاره به شناسایی شهدای هنرمند شاخص استان توسط کمیته علمی و پژوهشی این اجلاسیه تصریح کرد: شهیدان «غلامرضا نریمان»، «فریدون نعمتی»، «پیمان ویسی»، «فارس خالدی»، «ارکان قدیمی»، «سعید توفیقی» و «مصلح مرادی» از جمله شهدای هنرمندان این استان هستند که در این اجلاسیه از خانواده آنها قدردانی می‌شود.

وی رونمایی از کتب کبوتران خونین بال، جرعه‌های عاشقی، اکران فیلم کوتاه موضوعی، اجرای نمایش کوتاه موضوعی، شناسایی رونمایی از تقویم دیوار شهدای هنرمند، تجلیل از 7 هنرمند نامور 40 سالگی هنر انقلاب اسلامی، تجلیل از خانواده شهدای هنرمند، نصب میثاق‌نامه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران متعهد استان و دعوت از سخنران ویژه سردار بهروز اثباتی را از جمله برنامه‌های شاخص اجلاسیه شهدای هنرمند کردستان برشمرد.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: شهدا خون خود را در راه نظام و انقلاب هدیه کردند و بر همین اساس وظیفه ما این است آثار ملی با موضوع شهدا تولید و وظیفه خود را به این شکل ادا کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار