مدیرکل کتابخانه­‌های عمومی استان خراسان رضوی عنوان کرد؛

لزوم بهره‌­مندی از ظرفیت کتابخانه­‌های عمومی در جهت ترویج ایثار و شهادت

حجت­ الاسلام سبزیان گفت: بنا بر نیاز امروز جامعه به نهادینه شدن فرهنگ دفاع مقدس، اداره‌­کل کتابخانه­‌های عمومی استان خراسان رضوی این آمادگی را دارد تا به صورت عملیاتی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام بردارد.
کد خبر: ۳۲۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵ - 02January 2019

لزوم بهره‌­مندی از ظرفیت کتابخانه­‌های عمومی در جهت ترویج ایثار و شهادتبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، حجت‌­­الاسلام «علی اکبر سبزیان» مدیرکل نهاد کتابخانه­‌های عمومی استان خراسان رضوی امروز با حضور در مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان با سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی دیدار کرد.

حجت‌­الاسلام سبزیان در این دیدار اظهار داشت: نهاد کتابخانه­‌های عمومی یک مجموعه جوان، ارزشی و پای کار است که بخشی از تلاش­‌ها­یشان در کتابخانه­‌های عمومی استان در راستای فعالیت­‌های شما در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌­نامه همکاری بین ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس و کتابخانه‌­های عمومی استان خراسان رضوی ادامه داد: بنا بر تدبیری که در اداره‌­کل کتابخانه‌­های عمومی استان صورت گرفته، کتاب­‌هایی که به موضوع دفاع مقدس و انقلاب اسلامی پرداخته بیشتر در منظر و مَرأی قرار بگیرد.

مدیرکل نهاد کتابخانه­‌های عمومی استان خاطر نشان کرد: با ظرفیتی که اداره­‌کل کتابخانه­‌های عمومی استان دارد ما آمادگی داریم در حوزه دفاع مقدس و تبیین این حماسه عظیم از طریق کتاب با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس همکاری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت کتاب­‌های فاخر اشاره کرد و افزود: اداره­‌کل کتابخانه‌­های عمومی خراسان رضوی با همکاری اداره‌­کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان دو برنامه نشست کتابخوان «فرنگیس» و «سرباز کوچک امام» را برگزار کرد که با استقبال عمومی روبرو شد که این استقبال نشانگر آن بود که اگر کتاب خوب، خوب معرفی شود مخاطب خود را خواهد داشت.

وی تأکید کرد: بنا بر نیاز امروز جامعه به نهادینه شدن فرهنگ دفاع مقدس، اداره‌­کل کتابخانه­‌های عمومی استان این آمادگی را دارد تا به صورت عملیاتی برای پیشبرد اهداف اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام بردارد.

حجت‌­الاسلام سبزیان در پایان به ظرفیت­‌های اداره­‌کل کتابخانه‌­های عمومی استان خراسان رضوی در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس اشاره کرد.

سردار یوسفعلی‌­زاده نیز در ادامه این نشست ابراز داشت: یکی از عرصه‌­هایی که در کتابخانه­‌های عمومی باید تقویت شود موضوع دفاع مقدس است.

وی افزود: الحمدالله در نهاد کتابخانه‌­های عمومی روند خوبی در پیش گرفته شده و با توجه به نوع تفکر حاکم بر این نهاد و توجه به ارزش‌ها، تلاش­‌های انجام شده خیلی الهام بخش است و ادارات کل کتابخانه‌های عمومی و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در حوزه پژوهش، تألیف و انتشار آثار قلمی همسو هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: علاوه بر استفاده از ظرفیت کتابخانه­‌های عمومی باید تولیدات و تألیفات دفاع مقدس در کتابخانه­‌های مجازی در دسترس عموم قرار بگیرد تا اثرگذاری خود را داشته باشد.

وی تصریح کرد: در راستای تعمیق و تحکیم تفاهم‌­نامه همکاری، اداره‌­کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس این آمادگی را دارد تا با بهره­‌گرفتن از تألیفات دفاع مقدس فضای کتابخوانی را توسعه دهد.

سردار یوسفعلی­‌زاده در پایان گفت: هنوز چیزی جای کتاب و کتاب­‌های اثرگذار که هدف تربیتی و تعالی بخشی را در بین آحاد مردم جامعه دارد را نگرفته است لذا ابزار خوبی برای معرفی و انتقال فرهنگ دفاع مقدس و ارزش‌­ها به شمار می­‌رود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار