امیر پوردستان در یادواره ۵۲۰ شهید رباط کریم؛

داعش با هزینه‎های ریاض در افغانستان یارگیری می‎کند/ جنگ نرم یک تهدید برای کشور است

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت: امروز هنوز داعش از بین نرفته و با هزینه‎های عربستان در افغانستان یارگیری می‌کند.
کد خبر: ۳۲۶۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲ - 02January 2019

//به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش شامگاه چهارشنبه در یادواره ۵۲۰ شهید شهرستان رباط کریم با تأکید بر بصیرت‎افزایی در میان یاران انقلاب، اظهار داشت: کوفیان با آنکه نامه‎های بسیاری را برای همراهی با امام حسین(ع) در قیام ارسال کردند اما سرانجام با امام(ع) همراه نشدند.

وی به بررسی علل تنها گذاشتن امام حسین(ع) از سوی کوفیان پرداخت و ابراز کرد: پاسخ این سوال بسیار روشن است هنگامی که دشمن احساس خطر می‎کند تلاش دارد جبهه مقابل را از اطمینان مردم بیندازد یعنی فضا را غبارآلود می‌کند در این زمان است که مردم خوب نمی‎بینند ایجاد شک و ابهام می‎کنند و زمانی که این سیستم از بین رفت دشمن با «فتنه» آغاز به کار می‎کند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش ادامه داد: فتنه مانند حقیقت است اما اگر زوایای آن را تغییر دهیم حقیقتش آشکار می‎شود، اسلام از فتنه بسیار آسیب دیده است.

امیر پوردستان نقش فتنه را در گمراهی خواص مهم خواند و تأکید کرد: شمر جانباز جنگ صفین در کنار امام علی (ع) بود، اما همین فرد سر از بدن فرزند رسول‎الله جدا کرد ؛ فتنه و بازی دادن افراد آنقدر قدرتمند است که همه را به سوی خود جذب می‎کند و فقط زمانی که بصیرت داشته باشید می‎توانید از این فتنه دور شوید.

امیر پوردستان تصریح کرد: متاسفانه یک بازوی آنها در مراحل اجرایی کشور نفوذی‌ها بودند و بعضی از نفوذی‎ها برای اقامت فرزند خود در اروپا خیانت کردند و برخی از سران هم صحبت‎های رسانه‎های خارجی را تکرار کردند، در همان زمان برخی از منافقین با پاسپورت‎های جعلی وارد کشور شدند و بر تظاهرات تسلط یافتند.

وی اضافه کرد: کاندید شکست خورده به جای مراجعه به مراکز قانونی از طرفداران خود خواست تا به خیابان‎ها بیایند و از قبل همه چیز برنامه‎ریزی شده بود، اینها ۸ ماه کشور را ناامن کردند اما با رهبری مقام معظم رهبری این فتنه در نطفه خفه شد، رهبری یک نعمت برای کشور است و ما با رهبری امام راحل پیروز انقلاب شدیم.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نفوذ داعش در عراق و سایر کشورها، بر قدرت ایران در برابر این نیروها تأکید کرد و گفت: زمانی که داعش به مرزهای کشور ما رسید، سریعا ما تمامی توپخانه‎ها را به نزدیکی مرز بردیم و دقیقا بر روی نقطه‎های داعش تمرکز کردیم و سریعا به عراق خبر دادیم از این خط خودی یا دشمن رد شود می‎زنیم. امروز هنوز داعش از بین نرفته و در افغانستان وجود دارد و با هزینه‎های عربستان یارگیری می‌کند، به طور قطع این تهدیدی برای کشورهای اسلامی است.

امیرپور دستان با بیان اینکه جنگ نرم یک تهدید برای کشور است، تصریح کرد: دشمن هزینه‌های گزافی برای جنگ نرم، ماهواره و تلفن‎های همراه می‎کند و به طور قطع دلش برای ما نمی‎سوزد.

وی به دیگر موضوعی که یکی از تهدیدات علیه کشور است اشاره کرد و گفت: یکی از راه‎های مقابله با کشور ما راه‎اندازی جنگ ارزی و اقتصادی از طرف دشمن است مسئولین باید با تدبیری که رهبری فرمودند نگاهشان را از غرب بردارند.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها