بازدید مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) از مرکز فرهنگی دفاع مقدس قم

جمعی از مسوولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) با حضور در محل پروژه در حال احداث مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم، از مراحل ساخت و تکمیل و محوطه سازی آن بازدید کردند.
کد خبر: ۳۲۶۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ - 03January 2019

بازدید مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) از مرکز فرهنگی دفاع مقدس قمبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، امیر «قاسم فراوان» رییس موزه پدافند هوایی قرارگاه خاتم الانبیاء (ص)، امیر «فرجپور» رییس مرکز مطالعات راهبردی قرارگاه خاتم و امیر «حیدری» معاون قرب قرارگاه با حضور در محل اجرای پروژه در حال احداث موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم، از این مرکز بازدید و با حضور در جلسه‌ای، در مورد امکان مشارکت و همکاری در موزه آرایی و فضاسازی آن به رایزنی پرداختند.

امیر فراوان طی سخنانی با اشاره به اهمیت قم در جهان اسلام و دفاع مقدس اظهار داشت: وظیفه ماست ایثارگری‌های دوران پرفراز و نشیب دفاع مقدس را که ارزش و ابهت و احترام ایران را به تمام جهانیان رسانید، تبیین و ترویج کنیم.

وی با بیان اینکه رهبری فرمودند: نگذارید ارزش‌های دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود، افزود: ایجاد موزه یکی از این راه هاست و با توجه به ماموریت پدافند هوایی به عنوان نماد مقاومت در سرتاسر آسمان کشور، پدافند می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای ایجاد در محوطه موزه دفاع مقدس باشد.

رییس موزه پدافند هوایی قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) عنوان کرد: ۱۰۳ جلد کتاب شامل ۳۶ هزار صفحه مربوط به ۲۸۸۷ روز جنگ جمع آوری شده و پدافند حرف‌های نو و بدیعی برای موزه‌های دفاع مقدس دارد.

وی با اشاره به بازدید از موزه‌های جنگ در ۱۵ کشور دنیا، گفت: موزه باید قابلیت انعطاف داشته و نباید آخر آن بسته باشد، زیرا در این صورت، حرف دیگری برای زدن ندارد.

امیر فراوان ادامه داد: زیباترین بخش موزه، می‌تواند نمایش عملکرد و آثار پدافند هوایی باشد و با توجه به اینکه قم در تمام جنگ نقش اول را داشته، لازم است در کمیته محتوایی موزه نماینده‌ای از پدافند هوایی حضور داشته باشد تا سبب رونق محتوا و شاهد استواری و اصالت بیشتر آثار باشیم.

در ادامه این جلسه مسئولان پروژه و کارشناسان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم جزییاتی را از پیشینه، طراحی ساختمانی و محوطه سازی و گالری‌های موزه، ارائه کردند.

همچنین با اشاره به اینکه پدافند و نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس منفک از هم نبوده است، طراحی خلیج فارس در محوطه موزه و نیز ارائه امکانات و تجهیزاتی همراه با شبیه ساز متناسب با فضا‌های اختصاص داده شده و به طور کلی تعبیه تجهیزاتی که فضای دفاع مقدس را تداعی کند، مورد تاکید و توافق قرار گرفت. 

در جلسه فوق، امیر فرجپور به عنوان نماینده قرارگاه پدافند هوایی خاتم و مرتبط با مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم معرفی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار