سردار جلالی خبر داد

ذخیره‌سازی سوخت مایع در نیروگاه‌های برق

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: در حال حاضر مخازن ذخیره گاز کشور بسیار کم هستند و اگر گاز قطع شود، برق و سایر خدمات عمومی هم مختل می‌شوند. به همین دلیل ذخیره سوخت مایع در نیروگاه‌های برق انجام شد.
کد خبر: ۳۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷ - 30October 2014

ذخیره‌سازی سوخت مایع در نیروگاه‌های برق

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار غلامرضا جلالی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیتالله نوری همدانی با بیان اینکه سازمان پدافند غیر عامل در ستاد کل نیروهای مسلح و بنا به فرمان رهبر معظم انقلاب تشکیل شده است، اظهار کرد: پایش تهدیدات علیه کشور و اقداماتی که اثرات تهدیدات را کاهش دهد جزو وظایف این سازمان است.

وی افزود: 11 سال از فعالیت سازمان پدافند غیرعامل میگذرد زیرا رهبر معظم انقلاب احساس کرده بودند کمبود اندیشههای دفاعی در برخی ابعاد وجود دارد و به همین دلیل این سازمان به عنوان رابطی میان نیروهای مسلح و دولت تشکیل شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه در هر استان دفتر این سازمان تشکیل شده است، گفت: شناخت تهدیدات در هر بخش از کشور صورت میگیرد و اقدامات دشمنان به این طریق شناسایی میشود و سپس به وسیله کارهای علمی و دانشی، برای کاهش تاثیر تهدیدات اقداماتی صورت میگیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر مخازن ذخیره گاز کشور بسیار کم هستند که همین امر سبب میشود اگر گاز قطع شود، برق و سایر خدمات عمومی هم مختل شوند به همین دلیل درصدد برآمدیم که موازیسازی ذخیره سوخت مایع در نیروگاههای برق انجام شود؛ طی سه سال گذشته این موضوع عملیاتی شده و در فصول سرما، تولید برق در نیروگاه از طریق سوخت مایع صورت میگیرد.

جلالی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند پدافند غیر عامل مانند مصونسازی بدن بوده و کشور را از درون مصون میکند؛ مفهوم این کار آن است که اقدامات سازمان پدافند غیر عامل باید جلوی آسیب رساندن دشمنان به کشور را بگیرد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با بیان اینکه این سازمان دارای وظایفی در ابعاد مختلف است، گفت: حفاظت از زیرساختهای کشور، مردم و همچنین تعامل با دستگاههای اجرایی این سه بعد را شامل میشوند.

وی تصریح کرد: در طول هفته پدافند غیرعامل برنامههای مختلفی برگزار میشود که دیدار با علما به منظور بهرهمندی از نظرات و رهنمودهای آنها هم جزو همین برنامهها به شمار میرود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها