شیراز میزبان همایش «مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی»

همایش «مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی» در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، به میزبانی دانشگاه علوم پزشكی شیراز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۲۶۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰ - 04January 2019

میزبانی شیراز از همایش «مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی» در شیراز برگزار می شودبه گزارش دفاع پرس از شیراز، علی ریاستی معاون مرکز پژوهشی فلسفه زیست و سبک زندگی سالم دانشگاه علوم پزشكی شیراز اظهار داشت: طی تفاهم‌نامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با مؤسسه انقلاب اسلامی و دفتر حفظ و نشر آثار رهبری، همایش علمی با عنوان «مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی» برگزار می‌شود.

وی افزود: در این همایش، سایر دانشگاه‌ها مانند دانشگاه شیراز به موضوع «تحول در علوم انسانی» و یا دانشگاه اصفهان به موضوع «تمدن‌سازی» پرداخته و دانشگاه علوم پزشکی شیراز بنا به رسالت خود در امر ارتقای سلامت جامعه، بر روی موضوع «مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی» تمرکز دارد.

ریاستی، از مشارکت مرکز پژوهش فلسفه زیست و سبک زندگی سالم واقع در برج پژوهشی محمد رسول‌الله (ص) با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه، موسسه حفظ و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) و دبیرخانه تبیین اندیشه‌های رهبری که در دانشگاه شیراز مستقر است در برگزاری این همایش ملی طی سال آینده خبر داد.

معاون مرکز پژوهشی فلسفه زیست و سبک زندگی سالم دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان هدف از برگزاری این همایش اضافه کرد: مفهوم سبک زندگی تنها شیوه زندگی کردن فردی نیست، بلکه روندی تکرار شونده است که در سطح جامعه، الگویی را می‌سازد؛ مصرف اقلام فرهنگی و یا نرم‌افزارها، از جمله مباحث مورد بررسی در این زمینه است.

وی با بیان اینکه این موضوع سبک زندگی به عنوان یکی از موضوع‌های استراتژیک، در کنار بعد فرهنگی، ابعاد بهداشتی درمانی نیز دارد، ادامه داد: به عنوان مثال در موضوع «سبک تغذیه» که روزانه با آن مواجهیم، یک سری عناصر وجود دارد که اگر به آن به صورت یک موضوع پژوهشی پرداخته شود، به نتایج مثبت و منفی می‌رسیم.

معاون مرکز پژوهشی فلسفه زیست و سبک زندگی سالم دانشگاه علوم پزشكی شیراز همچنین بر اهمیت توجه به این موضوعات، به صورت کاربردی و متناسب با زندگی در جامعه اسلامی و ایرانی تاکید کرد.

وی در پایان یادآور شد: در این راستا نخستین پیش نشست همایش مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی با عنوان «تاملی بنیادین در مفهوم انسان و جامعه از منظر مکاتب فکری متعارض» برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها