آیت الله مکارم در شیراز:

حادثه اصفهان توطئه استکبار است/ تعیین اشد مجازات برای اسیدپاشان

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی گفت: اسیدپاشی حرام و امری جنایت‌آمیز بوده و هرکس دست به این عمل ناشایست زده باشد باید از سوی محاکم قضایی به اشد مجازت محکوم شود.
کد خبر: ۳۲۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۸ - 30October 2014

حادثه اصفهان توطئه استکبار است/ تعیین اشد مجازات برای اسیدپاشان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از شیراز، آیتالله ناصر مکارم شیرازی در آیین غبارروبی حرم مطهر احمد بن موسی(ع) در سخنانی اظهار داشت: هدف نهضت امام حسین(ع) ترویج فرهنگ امربهمعروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی است و باید آن را در تمام ابعاد زندگی مورد توجه قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) در مورد اجرای فریضه الهی امربهمعروف و نهی از منکر میفرماید «اگر تمام اعمال نیک را در یک کفه ترازو قرار دهیم حتی جهاد در راه خدا در مقابل آن مانند یک قطره در برابر دریا است«.

مرجع تقلید شیعیان جهان با اشاره به اینکه در جامعهای زندگی میکنیم که همگی دارای سرنوشت مشترک هستند، افزود: اگر در خانوادهای فردی معتاد وجود داشته باشد خطر آن برای دیگر اعضای خانواده بهویژه فرزند وی نیز وجود خواهد داشت.

آیتالله مکارم شیرازی تصریح کرد: تمام آحاد جامعه در یک کشور اسلامی بهنام ایران زندگی میکنیم و نمیتوانیم در مقابل معضلات و مشکلات جامعه بیتفاوت و غیرمسئول باشیم.

وی بیان داشت: در اجرای برپایی امربهمعروف و نهی از منکر یک گروه آن را کمرنگ دانسته و از همگانی و ریشهدار شدن این فریضه اللهی ناراحت میشوند و گروهی آن را امری خشونتآمیز میدانند.

مرجع تقلید شیعیان جهان در مورد اسیدپاشی در اصفهان گفت: عدهای بر این باورند که این عمل برای انجام امربهمعروف و نهی از منکر بوده، درصورتیکه سنگاندازی از سوی دشمنان اسلام و توطئه استکبار جهانی است.

آیتالله مکارم شیرازی افزود: اسیدپاشی حرام و امری جنایتآمیز بوده و هرکس دست به این عمل ناشایست زده باشد باید از سوی محاکم قضایی به اشد مجازت محکوم شود.

وی اظهار داشت: اجرای فریضه امربهمعروف و نهی از منکر در آیه 110 سوریه آلعمران مقدم بر ایمان به خدا دانسته شده و باید تمام مردم بهعنوان وظیفه با تذکر لسانی آن را انجام دهند و از برخورد فیزیکی خودداری کنند.

مرجع تقلید شیعیان جهان، فارس بهویژه شیراز را بهعنوان یک مرکز دینی در تاریخ اسلام دانست و افزود: در این استان علما و مورخان بزرگی پرورش یافتهاند، بنابراین باید نام شیراز در فضای نورانی اسلام، ایمان و علم بدرخشد.

آیتالله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: علما، دانشمندان و نیز جوانان باید نام شیراز را در کشور بهویژه جهان زنده نگهداشته تا استعدادهای درخشان این خطه از میهن اسلامیمان شکوفا شوند.

وی تصریح کرد: فرهنگ غربی نباید بر رسانههای ما حاکم باشد و در این راستا باید با تأسی از اسلام ناب محمدی و رعایت خطوط قرمز به مقابله بافرهنگ منحط غرب گام برداشت.

این مرجع تقلید از برگزاری همایشی برای چهرهنمایی از تکفیریها باهدف نشان دادن بیگانه بودن آنان از اسلام از سوی حوزه علمیه قم خبر داد و افزود: در این همایش بیش از 700 نفر از 82 کشور اسلامی حضور خواهند داشت.

آیتالله مکارم شیرازی بیان داشت: برملا کردن چهره زشت، ضداسلامی و خبیث گروه تکفیری داعش نزد جوانان جهان از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

/انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار