مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان گلستان خبر داد؛

آغاز رسمی تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس گلستان در بهمن امسال

سردار «علی ملک شاهکوهی» از آغاز رسمی تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گلستان در بهمن ماه امسال خبر داد گفت: این مرکز فرهنگی بزرگترین مرکز جذب گردشگر در استان گلستان خواهد شد.
کد خبر: ۳۲۶۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴ - 06January 2019

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از گرگان، سردار «علی ملک شاهکوهی» در گفت‌وگو با خبرنگاران استان با اشاره به ماموریت‌های اداره‌کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان گلستان اظهار داشت: این اداره‌کل تنها نماینده ستاد‌کل نیروهای مسلح است که ماموریت آن حفظ و ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه هنوز دفاع مقدس حرف برای گفتن دارد، افزود: دفاع مقدس یک گنجینه است که باید برای نسل جوان بازگو شود، لذا یکی از ماموریت‌های ما جمع‌آوری خاطرات شهدا، جانبازان و خانواده‌های آنان و تاریخ شفاهی شهدا است.

تدوین دانشنامه شهدای استان گلستان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان تصریح کرد: ماموریت دوم ما تهیه و تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان است که 260 متدخل برای آن در نظر گرفته شده و باید مقالاتی در آن گنجاده شود تا مرجعی برای آیندگان شود.

وی ادامه داد: تاکنون 30 درصد از تدوین دانشنامه که طرحی 5 ساله است، انجام شده و مابقی نیز باید طی سه سال آینده به پایان برسد که در این راه نیازمند همکاری مسئولان و خانواده های شهدا و رزمندگان هستیم.

آغاز رسمی ادامه ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس بهمن ماه امسال

ملک شاهکوهی یکی از مهمترین ماموریت‌های این اداره‌کل را ساخت مکانی برای جمع آوری آثار شهدا در ادامه دو ماموریت بیان کرد و گفت: ساخت و تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس که بنا بر جلسه شورای هماهنگی ارزش‌های دفاع مقدس استان در تاریخ 8 آذر ماه امسال که در دفتر نماینده ولی فقیه استان برگزار شد؛ تا پایان سال 99 به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: ادامه ساخت این مرکز فرهنگی که با پیشرفت 30 درصدی همراه است از امروز طی جلسه‌ای با تفاهم با شهرداری گرگان و امضا با پیمانکار آغاز می شود.

این مسئول آغاز رسمی ادامه ساخت را بهمن ماه امسال بیان کرد و گفت: این پروژه فرهنگی به مساحت یک هزار و 600 متر در زیر بنایی حدود 17 هزار 170 متر در تپه یگرگان ساخته می‌شود. در این مرکز، آثار شهدا و رزمندگان، مرکز آموزش و تاریخ شفاهی هشت سال دفاع مقدس، شهدای انقلاب، مدافع حرم و امنیت پایدار نگهداری خواهد شد.

مرکز فرهنگی دفاع مقدس بزرگترین مرکز جذب گردشگر در استان

وی این مرکز فرهنگی را بزرگترین مرکز جذب گردشگر در استان ذکر کرد و افزود: این پروژه برای تکمیل و پایان کار به 15 میلیارد  بودجه نیازمند است که از سه حوزه ملی، استانی و  و اعتبارات عمومی و خیرین تامین خواهد شد.

ملک شاهکوهی شهدا را کارخانه انسان سازی خواند و افزود: ما همه روزه و یا در مناسبت‌ها شاهد حضور جوانان از هر قشری در تپه نورالشهدا هستیم و معتقدیم شهدا ظرفیت بزرگی برای جذب جوانان و تربیت نسل آینده هستند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه  تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان در برنامه‌های اعتباری سال 98 استان پیش‌بینی شده و نویدبخش پای کارآمدن مسئولان است.

آغاز رسمی تکمیل پارک موزه دفاع مقدس گلستان/ مرکز فرهنگی بزرگترین مرکز جذب گردشگر استان می شود/ فرهنگ سازی «وقف در حوزه شهدا» نیازمند اطلاع رسانی رسانه ها

نیازمند ورود خیرین هستیم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان با بیان اینکه می خواهیم از وجود خیرین در این حوزه استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: کارگروه‌های مختلف دراین حوزه شکل گرفته و بنا است با اعلام شماره حساب از کارگروه‌هایی به نام همیاران ایثار که متشکل از خانواده‌های معظم شهداست رونمایی شود و عموم مردم می‌توانند در بحث خیرین مشارکت کنند.

وی به کارگروه خادمان شهدا اشاره کرد و گفت: افرادی که می‌خواهند جزء خادمین شهدا شوند باید در این حوزه نام‌نویسی کنند.

ملک‌شاهکوهی درباره سایر برنامه های این اداره‌کل، افزود: کمیته های عمرانی، آموزش و پژوهش، فرهنگی و فضای مجازی، دانشنامه، هنری، روحانیون، مهندسی، تاریخ شفاهی و پیشکسوتان در این اداره کل فعالیت می‌کنند.

این مسئول شکل‌گیری انجمن واقفین حوزه دفاع مقدس را نیازمند اطلاع رسانی دانست و تصریح کرد: امید داریم با کمک رسانه‌های استان افرادی که علاقه‌مند هستند، سرمایه خود را در حوزه  شهدا وقف کنند تا بتوان در آمد آن صرف امور شهدا شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گلستان همچنین بیان داشت: از رسانه ها می خواهیم برای تحویل دادن آثار شهدا که نزد خانواده ها و اقوامشان وجود دارد به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اطلاع رسانی کنند تا در این مرکز فرهنگی در کنار آثار سایر شهدا نگهداری شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار