فرماندار شهرستان کارون در گفت‌و‌گو با دفاع پرس مطرح کرد؛

ضرورت آشنا کردن جوانان با رشادت‌های رزمندگان با حفظ آثار جنگ

معصومه خنفری گفت: با حفظ آثار جنگ می‌توان جوانان را با دوران جنگ و رشادت‌ها‌ی رزمندگان آن دوران آشنا کرد و از این ظرفیت برای رونق گردشگری جنگ در این شهرستان نیز استفاده کرد.
کد خبر: ۳۲۶۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۰ - 04June 2019
با حفظ آثار جنگ می توان جوانان را با رشادت ها ی رزمندگان آن دوران آشنا کرد«معصومه خنفری» فرماندار شهرستان کارون در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اهواز اظهار داشت: باید بیش از پیش نسبت به انتشار نقش برجسته شهرستان کارون در دفاع مقدس اقدام کنیم.
 
وی افزود: در نشست شورای هماهنگی دفاع مقدس خوزستان در محل استانداری از مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خواستیم که برای احداث موزه دفاع مقدس در کارون تدبیری بیاندیشند تا ما بتوانیم اسناد، مدارک و محتوای دوران جنگ در این منطقه را احصا و در معرض نمایش بگذاریم.
 
خنفری ادامه داد: کارخانه نساجی کارون قدمتی 80 ساله دارد که قبل از انقلاب تعطیل شد و در دوران جنگ بسیاری از فرماندهان و رزمندگان جنگ از جمله شهید چمران از این محل برای فعالیت های پشتیبانی نظامی استفاده می کردند.
 
فرماندار کارون گفت: این محل در زمان جنگ مرکز پشتیبانی کل منطقه جنوب بوده است. سوله های این کارخانه که از مهم ترین مکان های دوران جنگ بوده، به دلیل جدا شدن شهرستان کارون از اهواز نادیده گرفته شد، این در حالی است که می توان آن را به عنوان موزه دفاع مقدس و یا سایت مطالعاتی دوران جنگ تحمیلی تبدیل کرد.
 
خنفری با اشاره به اینکه این کارخانه 17 هکتار مساحت دارد، ادامه داد: این کارخانه مالک خصوصی دارد و برای تبدیل شدن به موزه باید رضایت وی جلب شود و ما در تلاش هستیم تا با رایزنی این مهم را به انجام برسانیم اما پس از آن باید استاندار محترم ورود کرده و این مکان را در اختیار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قرار دهند تا مرکزی برای رزمندگان، پیشکسوتان و هنرمندان علاقه مند به حوزه دفاع مقدس باشد. ضمن اینکه مکان کارخانه نساجی در مسیر تردد کاروان های راهیان نور نیز هست و می تواند ظرفیت بسیار خوبی برای بازدید زائران مناطق عملیاتی باشد.
 
این مقام مسئول با اشاره به اینکه آثار بسیاری از جنگ در این شهرستان باقی مانده است، تاکید کرد: با حفظ آثار جنگ می توان جوانان را با دوران جنگ و رشادت های رزمندگان آن دوران آشنا کرد و از این ظرفیت برای رونق گردشگری جنگ در این شهرستان نیز استفاده کرد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار