قائم مقام دبیرکل همایش بین‌المللی «40 سال مبارزه با اسلام آمریکایی» خبر داد؛

برگزاری همایش بین‌المللی «40 سال مبارزه با اسلام آمریکایی» در بیرجند

حجت‌الاسلام «علی محقی» گفت: همایش بین‌المللی «40 سال مبارزه با اسلام آمریکایی» با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب در سطح منطقه و جهان و با حضور مبلغانی از کشورهای یمن، بحرین و سوریه در بیرجند برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۲۶۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱ - 07January 2019

برگزاری همایش بین المللی «40 سال مبارزه با اسلام آمریکایی» با حضور مبلغانی از کشورهای مختلفبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «علی محقی» قائم مقام دبیرکل همایش بین‌المللی «40 سال مبارزه با اسلام آمریکایی» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: در همایش «40 سال مبارزه با اسلام آمریکایی» به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در سطح منطقه و جهان خواهیم پرداخت.

وی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی تاثیر شگرفی بر کشورهای منطقه گذاشته است، عنوان کرد: بیان دستاوردهای انقلاب مورد بحث بوده که در همین زمینه میهمانانی از کشورهای یمن، بحرین و سوریه به بحث دستاوردهای انقلاب و نقش آفرینی جمهوری اسلامی در کشورهای خودشان می پردازند.

قائم مقام دبیرکل همایش بین‌المللی 40 سال مبارزه با اسلام آمریکایی بیان داشت: یکی از نکاتی که از منویات رهبر و امام خمینی استخراج شده این است که جامعه پس از شناخت به بلوغ فکری می‌رسد.

محقی با بیان اینکه آحاد مردم امروز به این بلوغ فکری رسیده‌اند و در سطح جهان این موضوع مطرح است، گفت: شاخصه و هدف دیگر این همایش پیوند مهدویت با همایش است چرا که امروز در یمن به موضوعات حقوق بشری نگاه شده و کمتر مسائل آخرالزمانی دیده می‌شود که در این همایش به این موضوع می‌پردازیم.

وی یادآور شد: جریان‌های فعال جهان اسلام، آشنایی با اسلام امریکایی و گفتمان اسلام ناب و نیز برگزاری کارگاه‌‌های تخصصی در این همایش از جمله برنامه‌های این همایش است.

قائم مقام دبیرکل همایش بین‌المللی «40 سال مبارزه با اسلام آمریکایی» با اشاره به اینکه همه این کشورها در خط مقدم مبارزه با اسلام آمریکایی هستند، متذکر شد: بهمن ماه سال گذشته نیز نهضت جهانی حضرت روح الله برگزار شد که از 7 کشور جهان اسلام میهمانانی داشتیم.

محقی با بیان اینکه حرکت این کاروان چهار روزه و با محوریت خراسان جنوبی است، اضافه کرد: در بیرجند و بشرویه جلسات محوری و سایر جلسات تخصصی و به صورت محدود برگزار می شود.

وی در خصوص میهمانان این کاروان تبلیغی 4 روزه گفت: از یمن حجت‌الاسلام «سید حسن العماد» دبیرکل حزب مستقبل العداله یمن، از بحرین شیخ «عبدالله صالح» نایب رئیس جمعیت اسلامی بحرین و میهمان سوریه ای این همایش «سیدحسن حاج یحیا» از فعالین فرهنگی شیعه در فوعه و کفریا در سوریه خواهند بود.

«علی‌اکبر درانی‌پور» دبیر اجرایی این همایش نیز با اشاره به اینکه این همایش از برنامه‌های مردمی در آستانه 40 سالگی انقلاب است، گفت: این همایش به همت دبیرخانه نهضت جهانی امام خمینی و با مشارکت بنیاد مهدویت، سپاه انصارالرضا(ع)، حوزه هنری خراسان جنوبی و دیگر نهادها برگزار می شود.

وی اضافه کرد: این برنامه از روز سه‌شنبه 18 دی ماه از مشهد مقدس و با حضور بر سر مزار شهید ذبیح «رضا اسماعیلی» از شهدای مدافع حرم فاطمیون آغاز می شود و صبح روز چهارشنبه با حضور در بیرجند به دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و حضور بر سر مزار شهیدان «ناصری» و «بصیری پور» ادامه می یابد.

دبیر اجرایی همایش بین المللی 40 سال مبارزه با اسلام آمریکایی اضافه کرد: این مبلغین با حضور در نماز ظهر و عصر در برخی مساجد شهر بیرجند به تبلیغ خواهند پرداخت و پایان برنامه‌ها در بیرجند، حضور در همایش اصلی در حسینیه جماران ساعت 18 است.

درانی‌پور با بیان اینکه پنجشنبه 20 دی ماه در شهرستان های سرایان، فردوس و بشرویه با دیدار ائمه جمعه و جماعات و برگزاری نشست‌های تخصصی این حرکت ادامه می‌یابد، گفت: صبح جمعه پس از زیارت حرم امامزاده «حسین بن موسی الکاظم» طبس و حضور در مسجد «شکر» در نهایت حرکت به سمت شهرستان «نجف آباد» استان اصفهان و حضور بر سر مزار شهید مدافع حرم «محسن حججی» این حرکت خاتمه خواهد یافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار