حجت‌الاسلام سعیدی:

انقلاب اسلامی یک قدرت بالنده و توفنده در دنیاست

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا گفت: رهبر انقلاب توانستند با تمامی استاندار‌هایی که امام خمینی (ره) تعیین کرده بودند، انقلاب را رهبری کنند و امروز انقلاب یک قدرت بالنده و توفنده در دنیاست.
کد خبر: ۳۲۶۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳ - 07January 2019

انقلاب اسلامی یک قدرت بالنده و طوفنده در دنیاستبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «علی سعیدی» رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا روز دوشنبه در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه در استان خود با جدیت برای حفظ دستاور‌های دفاع مقدس تلاش کنید، اظهار داشت: امروز آنطور که باید در حفظ دستاورد‌های انقلاب تلاش شود، اقدام زیربنایی انجام نشده است.

حجت‌الاسلام سعیدی ادامه داد: اولین دستاورد انقلاب اسلامی تحول در ماهیت حکومت بود که کمتر به آن توجه می‌شود. انقلاب یک حکومت غیر دینی و استبدادی را کنار زد و یک نظام دینی و الهی را بر سر کار آورد که این یک دستاورد بی نظیر است.

وی با بیان اینکه اولین رسالت انبیاء الهی تبیین شریعت و مقررات الهی بوده است و پیامبر اعظم (ص) در چهار مرحله برای حکومت‌سازی اقدام کردند، گفت: در این راستا گام اول فردسازی بود، گام دوم با آمدن به مدینه باعث ملت‌سازی شد، در مرحله بعد دولت‌سازی کردند و سپس با سازماندهی به سوی حکومت‌سازی حرکت کردند؛ حضرت امام خمینی (ره) نیز از سال ۴۲ تا ۵۸ همین مراحل را انجام دادند.

حجت‌الاسلام سعیدی افزود: دومین دستاورد انقلاب، تحول در رهبری کشور بود؛ در رأس کشور یک شاه دیکتاتور خارج از دین بود که امام (ره) با پشتیبانی مردم او را کنار زدند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا اضافه کرد: سومین تحول در نظام قانون‌گذاری است و امروز شورای نگهبان تضمینی بر این امر است.

وی با بیان اینکه چهارمین دستاورد تغییر و تحول مکتب شیعه از یک گروه منزوی به یک مکتب بالنده، پویا و پیشرونده شد، گفت: در گذشته شیعه را یک گروه منزوی می‌دانستند، اما امروز اینگونه نیست و دنیا فهمید که ما نه شعار شیعی دادیم و نه هلال شیعی ایجاد کردیم؛ بلکه جوهره این نظام برگرفته از نظام الهی است.

حجت‌الاسلام سعیدی با بیان اینکه تحول در نظام دو قطبی جهان یکی دیگر از دستاورد‌های انقلاب است، افزود: ما تقابل بین سوسیالیسم و سرمایه‌داری را یک رقابت مصنوعی می‌دانستیم و انقلاب آمد و این نظام دو قطبی را از بین برد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا بیان کرد: واقعیتی که ما امروز شاهد آن هستیم در طول تاریخ به این گستردگی وجود نداشت؛ امروز تقابل بین حق و باطل به صورت گسترده‌ای در جریان است که یک طرف آن انقلاب اسلامی و طرف دیگر جبهه شرک، کفر و ارتجاع منطقه است.

حجت‌الاسلام سعیدی تصریح کرد: با هنر انقلاب و امام (ره) اسلام از میان لایه‌های پنهان خارج شد و این بیداری اسلامی و گرایشی که به اسلام شده در پرتو انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از آثار و دستاورد‌های انقلاب، تحول در ماهیت و جوهره مبارزه است، گفت: در گذشته مقاومت تکیه بر مارکسیسم را شاهد بودیم؛ اما امام (ره) آمد و یک نفس مسیحایی به جریان مبارزه دمیدند و فرمودند که کمونیسم و سوسیالیسم باطل است و با تکیه بر خداوند می‌توان پیروز شد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا انتفاضه فلسطین را محصول نگاه امام خمینی (ره) دانست و افزود: رهبر انقلاب توانستند با تمامی استاندار‌هایی که امام خمینی (ره) تعیین کرده بودند، انقلاب را رهبری کنند و امروز انقلاب یک قدرت بالنده و طوفنده در دنیاست.

حجت‌الاسلام سعیدی سه عامل رهبری، شریعت و مردم را عامل پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و تأکید کرد: همین سه عامل باعث بقای انقلاب اسلامی خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها