ترامپ: چین مجبور به توافق با آمریکا می‌شود

ترامپ اعلام کرد که مذاکرات تجاری با چین به خوبی پیش می‌رود؛ چرا که ضعف اقتصادی در چین این کشور را به سمت توافق سوق می‌دهد.
کد خبر: ۳۲۶۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲ - 07January 2019

ترامپ: چین مجبور به توافق با آمریکا می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی پیش اظهار داشت: مذاکرات تجاری با چینی‌ها به شکل قابل قبولی در جریان است و ضعف اقتصاد چینی‌ها باعث می‌شود که پکن به دنبال توافق باشد.

برای نخستین بار پس از توافق ترامپ با شی جین پینگ رئیس جمهور چین در آرژانتین برای توقف جنگ تجاری مقامات آمریکایی و نمایندگان چین به صورت رو در رو با یکدیگر ملاقات خواهند کرد.

ترامپ برای وارد کردن صدها میلیارد دلار کالا از چین تعرفه اعلام کرده و چینی‌ها اقدام مشابهی را برای کالاهای آمریکایی انجام داده است.

ترامپ می‌گوید که اعمال تعرفه به چین آسیب زده است.

وی گفت: ‌من معتقدم چین خواهان حل شدن اختلافات است. اقتصاد آنها عملکرد خوبی ندارد.

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به خبرنگاران پیش از سوار شدن به بالگرد ریاست جمهوری گفت: من فکر می‌کنم که این مسئله دلیل خوبی برای آمدن چینی‌ها پای میز مذاکره است.

ترامپ در پاسخ به اینکه چه انتظاری از این مذاکرات دارد،‌ گفت: انتظار مثبتی نسبت به نتیجه این مذاکره دارم. این مذاکرات به شکل خوبی در جریان است و من واقعا فکر می‌کنم آنها می‌خواهند توافق کنند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار