افروز در همایش سراسری مدیران بنیاد:

امروزه بزرگترین تهدید دشمن در جبهه فرهنگی است/ دشمن به دنبال مایوس کردن جوانان کشور است

غلامعلی افروز با تاکید بر اینکه همه پدران و مادران سرداران جبهه فرهنگی هستند، گفت: سخت‌ترین مسئولیت ما در جبهه فرهنگی است؛ چرا که امروز بیشترین تأثیر‌پذیری‌ها و بیشترین آسیب‌ها در میان فرزندان ما در این جبهه می‌باشد.
کد خبر: ۳۲۶۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵ - 07January 2019

امروز بزرگترین جبهه در حوزه فرهنگ است/ دشمن به دنبال مایوس کردن جوانان استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، غلامعلی افروز استاد دانشگاه تهران در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ما زمانی‌که پدیدار شد، همزمان در چهار جبهه شروع به فعالیت کرد و همچنان هم ادامه دارد، اظهار داشت: اولین جبهه، جبهه سیاسی بود که ما در آن به اوج موفقیت رسیدیم.

وی ادامه داد: برخی‌ها در آن زمان باور نمی‌کردند که ما مستقل هستیم و فکر می‌کردند که ما متکی به غرب و یا شرق هستیم.

افروز با بیان اینکه تحلیلگران سیاسی خصوصا توده‌ای‌ها بر این باور بودند که آمریکایی‌ها ما را حمایت می‌کنند! گفت: انقلاب اسلامی برای رسیدن به این استقلال هزینه‌های زیادی داده است.

وی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی قطب جدیدی را در جهان ایجاد کرد، گفت: اوائل این قطب جهانی کوچک بود؛ اما امروز که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، این قطب به کمال رسیده است و دیگر بلوک غرب و شرق مطرح نیستند.

این استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه امروز کدام یک از کشورهای منطقه مستقل هستند، گفت: امروز برخی از کشورهای منطقه تقریبا مستقل و نیمه مستقل هستند؛ اما جمهوری اسلامی ایران تنها کشور کاملا مستقل منطقه است.

افروز با اشاره به اینکه جبهه بعدی که انقلاب اسلامی ایران در آن فعالیت می‌کند، جبهه نظامی است، خاطرنشان کرد: در این جبهه ایثارگران ما حماسه‌ها آفریدند.

این استاد دانشگاه تهران جبهه سومی که انقلاب اسلامی در آن در حال فعالیت است، جبهه اقتصادی دانست  و گفت: تحریم‌ها با پیروزی انقلاب اسلامی همواره وجود داشته است و ما امروز با خویشتن‌داری، صبوری و تحمل می‌توانیم از این چالش عبور کنیم.

افروز با اشاره به اینکه جبهه چهارم از همه مهم‌تر و‌ یکی از تهدیدات مهم دشمن محسوب می‌شود، جبهه فرهنگی است، خاطرنشان کرد: جبهه فرهنگی به گستردگی همه جهان، همه شهرها، کوچه‌ها، منازل، اندیشه‌ها و مغزها است.

وی ادامه داد: امروز ارتشی‌های ما و سپاهی‌های ما فقط دیگر سرداران جبهه نظامی نیستند، بلکه در جبهه فرهنگی نیز سردار هستند.

این استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه امروز جبهه فرهنگی یقیناً جبهه اصلی است و روز به روز رو به گسترش است، گفت: همه پدران و مادران سرداران جبهه فرهنگی هستند. سخت‌ترین مسئولیت ما هم در جبهه فرهنگی است؛ چون امروز بیشترین تأثیر‌پذیری‌ها و بیشترین آسیب‌ها در میان فرزندان ما در همین جبهه می‌باشد.

وی ادامه داد: امروز برخی از تحصیلکرده‌های ما قربانی جبهه فرهنگی هستند و قربانیان جبهه فرهنگی ده‌ها برابر بیش از شهدای جبهه نظامی هستند.

این استاد دانشگاه تهران با اشاره به اینکه امروز کارهای خوبی در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: امروز ما باید این کارها را به دانشجویان معرفی کنیم تا آن‌ها ایده و الگو بگیرند.

افروز ادامه داد: امروز پایان‌نامه‌ها و رساله‌های زیادی در خصوص دفاع مقدس مطرح می‌شود که جا دارد پایان‌نامه‌ها و رساله‌های خوب انتخاب شوند و از آن‌ها تقدیر شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه امروز باید ادبیات دفاع مقدس ما غنی‌تر از گذشته شود، گفت: امروز با یک دقت خاص می‌توانید بهترین طرح‌ها را به دنیا معرفی کنیم؛ امروز دنیا به دنبال این است که فرزندان ما را مایوس کند و به دنبال خارج کردن جوانان ما از کشور است و ما باید با کارهایی که انجام می‌دهیم به جوانان امید دهیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها