نخست‌وزیر سابق ایتالیا:

باید بر روابط اقتصادی با ایران اصرار کنیم/ نیاز به سیاست مستقلی از آمریکا داریم

«پائولو جنتیلونی» با بیان اینکه به تکامل مثبت روابط ایران و اروپا امیدوار است، ضمن تأکید بر روابط اقتصادی ایران و اروپا گفت: ما مواضع آمریکا را به‌طور جدی بررسی می‌کنیم، اما به سیاست مستقلی نیاز داریم.
کد خبر: ۳۲۷۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹ - 09January 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس به نقل از تسنیم، «پائولو جنتیلونی»، نخست وزیر سابق ایتالیا که برای شرکت در نشست «دیالوگ رایسینا» به دهلی‌نو، پایتخت هند آمده است، با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه که در دهلی نو به‌سر می‌برد، دیدار و گفت‌وگو کرد.

جنتیلونی پس از این دیدار در خصوص دیدارش با ظریف اظهار داشت: من و آقای ظریف دوستان قدیمی و همکاران سابق هستیم. من همیشه از دیدار با ایشان خوشحال می‌شوم.

وی افزود: ما در این دیدار درباره روابط ایران با اروپا گفت‌وگو کردیم که من این موضوع را بسیار مرتبط تلقی می‌کنم و من به تکامل مثبت این روابط امیدوارم.

آقای جنتیلونی پنجاه و هفتمین نخست وزیر ایتالیا بود که از دسامبر 2016 تا ژوئن 2018 میلادی سمت نخست وزیری را در این کشور به‌عهده داشت. وی پیش از آنکه نخست وزیر شود، وزیر خارجه ایتالیا بود. این سیاستمدار ارشد ایتالیایی در دولت رومانو پرودی و طی سال‌های 2006 تا 2008 وزیر ارتباطات دولت ایتالیا بود.

نخست وزیر سابق ایتالیا در پاسخ به سؤالی درباره تجارت غیردلاری ایران و ایتالیا گفت: من فکر می‌کنم که ما باید بر روابط اقتصادی خوب با ایران اصرار داشته باشیم. این یک تعهد تاریخی کشورم هست؛ و من امیدوارم که شرایط بین المللی به ما اجازه دهد که به این کار ادامه دهیم.

جنتیلونی در خصوص اینکه آیا فشار‌های آمریکا تأثیری بر روابط ایتالیا با ایران خواهد داشت یا نه، گفت: ما همیشه مواضع آمریکا را به‌طور جدی بررسی می‌کنیم. اما ما نیاز به سیاست مستقلی داریم.

پیشتر «ویجای کومار سینگ»، وزیر مشاور در امور خارجه هند در مصاحبه با تسنیم در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه آیا روابط ایران و هند متأثر از فشار‌های آمریکا خواهد بود یا نه، گفته بود: ایران و هند باید با هم کار کنند تا راه‌ها و ابزار‌ها را برای همکاری پیدا کرده و نفع ببرند.

سینگ در خصوص اینکه آیا هند به تلاش برای دریافت معافیت تحریمی از آمریکا در قبال ایران ادامه خواهد داد یا نه، گفت: آنچه آمریکا انجام می‌دهد، آن چیزی است که آن‌ها می‌خواهند. من فکر می‌کنم که ایران و هند همواره می‌توانند راه‌هایی را بیابند.

وزیر مشاور در امور خارجه هند در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا هند سیاست‌های مستقلی از آمریکا در برابر ایران اتخاذ خواهد کرد یا نه، گفت: ما همیشه سیاست‌های مستقلی داشته‌ایم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار