رئیس سازمان بسیج فرهنگیان:

رسالت بسیج فرهنگیان اثربخشی مبتنی بر دکترین انقلاب اسلامی است

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان گفت: انتظار کلیدی بسیج از سازمان بسیج فرهنگیان این است که در حوزه تعلیم و تربیت مجموعه­‌ای را سازماندهی کنیم که در محیط عمل این تشکل به صورت فردی و یا جمعی، مجموعه‌­ای مؤثر و اثربخش با نگاه دکترین انقلاب اسلامی باشد.
کد خبر: ۳۲۷۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲ - 09January 2019

رسالت بسیج فرهنگیان اثربخشی مبتنی بر دکترین انقلاب اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، همایش مسئولیان سازمان بسیج فرهنگیان سراسر کشور با هدف ارائه راهکار­های عملیاتی جهت تعامل بیشتر بین بسیج فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش با حضور «حسن مرادی» رئیس سازمان بسیج فرهنگیان امروز در مرکز امام علی (ع) مشهد برگزار شد.

حسن مرادی در آیین افتتاحیه این همایش دو روزه اظهار داشت: رسالت بسیج فرهنگیان در مقطع حاضر این است که با استفاده از ظرفیت­ فرهنگیان در عرصه­‌های مختلف مسئولان کشور را یاری کند تا دشمن نتواند از نارضایتی­‌ها سوء استفاده کرده و کشور را به سمت بی‌­ثباتی سوق دهد.

وی افزود: اساسی­‌ترین سیاست بسیج در سال گذشته تعامل بوده که اجرای این راهبرد در سال جاری نیز شدت بیشتری گرفته است. رویکرد فرصت محور جز با تعامل، مشارکت و هم‌­افزایی عملیاتی نمی­‌شود؛ لذا بسیج باید با سازمان­‌ها و ظرفیت‌­های حاکمیتی و غیرحاکمیتی تعامل داشته باشد.

مرادی خاطرنشان کرد: در بسیج باید با بهره‌­گیری از خلاقیت و تعامل با دستگاه‌­ها و سازمان­‌های مختلف، دغدغه­‌های مشترک را از طریق زبان مشترک احصاء کنیم سپس این دغدغه­‌ها را برای تولید برنامه­‌های مشترک تبدیل به فرصت کنیم تا بسیج در پیشبرد اهداف و مأموریت­‌های خود موفق شود.

این مسئول لازمه حیات بسیج فرهنگیان را نقش آفرینی این مجموعه در عرصه‌­های مختلف دانست و تأکید کرد: بسیج باید خود را در سطح ملی، منطقه­‌ای، استانی، شهرستانی و روستایی به سطح مرجعیت برساند. برای تحقق این مهم، باید بدنه بسیج با مطالعه و شناخت محیط به یک تحلیل جامع عقلانی دست پیدا کند. اخلاق و معنویت و همچنین پویایی و خلاقیت در رسیدن بسیج به سطح مرجعیت نقش تعیین کننده‌­ای دارد.

وی تأکید کرد: انتظار کلیدی بسیج از سازمان بسیج فرهنگیان این است که در حوزه تعلیم و تربیت مجموعه­‌ای را سازماندهی کنیم که در محیط عمل این تشکل به صورت فردی و یا جمعی، مجموعه‌­ای مؤثر و اثربخش با نگاه دکترین انقلاب اسلامی باشد.

مرادی در پایان گفت: بسیج فرهنگیان برای اینکه بتواند به عنوان یک شبکه فعال در معادلات کلی حوزه تعلیم تربیت تأثیرگذار باشد باید مجموعه خود را توانمند کند تا در تولید ادبیات مشترک و برخورداری از قدرت اقناع موفق شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار