برگزاری مراسم بزرگداشت قیام خونین ۱۹دی‌ مردم قم در یاسوج

مراسم بزرگداشت قیام خونین ۱۹ دی ماه مردم قم در یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۷۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷ - 09January 2019

برگزاری مراسم بزرگداشت قیام خونین ۱۹ دی‌ماه مردم قم در یاسوجبه گزارش دفاع پرس از یاسوج، مراسم بزرگداشت قیام خونین ۱۹ دیِ حوزه علمیه و مردم قم با هدف تکریم انقلاب و دفاع از حریم مرجعیت و ولایت در حوزه علمیه امام مهدی(عج) برگزار شد.

حجت‌الاسلام «جام‌زاده» از اساتید حوزه علمیه در این مراسم با بیان اینکه ۱۹ دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است که با رهنمود‌های مراجع تقلید ایجاد شد، اظهار داشت: این قیام که با رهبری روحانیت شکل گرفت، ثابت کرد که شاه از حرکت مذهبی-سیاسی به رهبری روحانیت و در رأس آن‌ها امام خمینی (ره) بیش از هر حرکت سیاسی دیگری وحشت دارد.

وی با بیان اینکه باید به کارنامه درخشان چهل ساله انقلاب اسلامی افتخار کرد، افزود: اهمیت این کارنامه به حدی است که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها اعتراف کردند که برای برون رفت از مشکلات‌شان باید از ایران یاد بگیرند.

جام‌زاده ادامه داد: بصیرت، دشمن‌شناسی و اتحاد از جمله مهم‌ترین درس‌های قیام ۱۹ دی‌ماه است.

حجت‌الاسلام «خلیل نظری» مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) یاسوج هم در این مراسم گفت: قیام مردم قم در ۱۹ دی‌ماه سال ۵۶ سرآغاز پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن سال ۵۷ و یادآور حماسه بزرگ و باشکوهی است که برگ دیگری از کتاب زرین انقلاب اسلامی را رقم زد.

وی افزود: تربیت‌یافتگان حوزه‌های علمیه به عنوان نگهبانان اسلام به دنبال حفظ توانمندی‌ها و قدرت اسلام و ولایت فقیه هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار