مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا رمز تداوم انقلاب است

«رضا زینی‌وند مقدم» گفت: زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا و تکریم خانواده‌های آن‌ها رمز تداوم انقلاب اسلامی، استقلال و امنیت کشور است.
کد خبر: ۳۲۷۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵ - 10January 2019

زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا رمز تداوم انقلاب استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، «رضا زینی‌وند مقدم» مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان، امروز (پنج‌شنبه) در یادواره شهدای سوادآموزی استان، اظهار داشت: خداوند در قران کریم بار‌ها از مقام و جایگاه شهید و شهادت سخن گفته است.

وی گفت: شهادت سرچشمه زلال فیض الهی است که به روی همه بندگان باز است، بابی از باب‌الله که هرکسی ورود نمی‌کند مگر شایسته ورود به این باب باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه به تعبیر شهید مطهری هر قطره خون شهید چشمه زلال و جوشانی ایجاد می‌کند که در رگ تک‌تک افراد جامعه جاری می‌شود، افزود: روز عاشورا یک روز است، اما ارزش این روز به برکت خون شهدای ریخته شده به ویژه امام حسین (ع) به عظمت و وسعت همه تاریخ بشر است روزی که سبب عزت و احیا دین اسلام شد.

زینی‌وند مقدم با اشاره به آمار بالای شهدا در استان لرستان، بیان کرد: وجود بیش از ۱۸۷ شهید فرهنگی، ۹۰۷ شهید دانش آموز و ۱۳ شهید نهضت سوادآموزی در استان لرستان، گویای این است که فرهنگیان در طول هشت سال دفاع مقدس در جهبه‌های حق علیه باطل حضور و نقش بی‌بدیلی در پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس داشته‌اند.

وی تصریح کرد: زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا و تکریم خانواده‌های آن‌ها رمز تداوم انقلاب، استقلال و امنیت کشور است.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان زنده نگه داشتن یاد شهدا را جزو تکالیف همه ایرانیان دانست و خاطرنشان کرد: شهدا نیازی به این مراسم و مجالس ندارند، بلکه این ما هستیم که برای تجدید روحیه و قوا باید یاد و شهدا را زنده نگه داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار