استاندار مازندران:

ادارات بدهکار به موقوفات مازندران تعیین تکلیف می‌شوند

استاندار مازندران گفت: اداره‌کل اوقاف مازندران اسامی ادارات بدهکار به موقوفات را به استانداری اعلام کند تا شخصا دستور احقاق حق و حقوق موقوفات را صادر کنیم و این بدهکاری‌‌ها باید تعیین تکلیف شوند.
کد خبر: ۳۲۷۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵ - 12January 2019

ادارات بدهکار به موقوفات مازندران تعیین تکلیف می شوندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، «احمد حسین‌زادگان» استاندار مازندران در دیدار با حجت‌الاسلام «ابراهیم حیدری‌ جناسمی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه اوقاف یک سازمان فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و قرآنی است  که در خدمت اهل بیت و مردم قرار دارد، اظهار داشت: سازمان اوقاف با توجه به موقوفاتی که در اختیار دارد می‌تواند بزرگترین خدمت را به مردم و به خصوص نیازمندان ارائه کند.

حسین‌‌زادگان ایجاد وقف‌های مشارکتی، وقف‌های اجتماعی و وقف برای نیازهای روز جامعه را از مهم‌ترین مسائل برای فرهنگ‌سازی وقف برشمرد و عنوان کرد: حدود 70 درصد از نیات موقوفات مازندران برای عزاداری در ماه‌های محرم و صفر است که این مسئله باید در ایجاد وقف‌های جدید تغییر کند و واقفان خیراندیش و خیران در ثبت وقف‌های جدید به مسائل روز جامعه و نیازمندی‌های مردم توجه کنند.

وی با بیان اینکه اوقاف باید از تمامی ظرفیت‌ها برای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف استفاده کند، افزود: رسانه‌ها نقش مهمی در ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف و بیان نیازهای روز جامعه به واقفان خیراندیش دارند که اوقاف باید از این ظرفیت‌ها بهره‌گیری کند.

استاندار مازندران بر شفاف‌ سازی اجرای نیت واقفان خیراندیش و انعکاس آن به جامعه تاکید کرد و ادامه داد: بیان اجرای نیت واقف و اطلاع مردم از فعالیت‌های اوقاف موجب ترویج فرهنگ وقف می‌شود.

حسین‌‌زادگان با بیان اینکه اجرای نیت واقف، احیای حق و حقوق وقف و زنده نگه داشتن نیت واقف بسیار مهم است که اوقاف مازندران باید با جدیت آن را دنبال کند، گفت: اداره‌کل اوقاف مازندران اسامی ادارات بدهکار به موقوفات را به استانداری اعلام کند تا شخصا دستور احقاق حق و حقوق موقوفات را صادر کنم و این بدهکاری‌ ها باید تعیین تکلیف شوند.

وی تاکید کرد: آن دسته از ادارات استان که در زمین موقوفه قرار دارند باید حق و حقوق وقف را پرداخت کنند چرا که وقف یک مسئله شرعی است.

استاندار مازندران در پایان با قدردانی از فعالیت‌های ارزشمند اوقاف استان در برپایی موکب در اربعین حسینی و فعالیت‌های محرومیت‌زدایی در بخش چهاردانگه ساری، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های اوقاف استان به ویژه امانتداری در اجرای نیت واقف، احیای موقوفات و برگزاری مسابقات قرآنی ارزشمند است.

حجت‌الاسلام «ابراهیم حیدری جناسمی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارش برنامه‌های اجرایی سال جاری و 100 روز اخیر با بیان اینکه اوقاف استان در چند سال اخیر ورود جدی به پروژه‌های عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه داشته است، گفت: اوقاف با فعالیت‌های عمرانی موجب ایجاد اشتغال، افزایش بهره‌وری موقوفات و آبادانی اماکن مذهبی شده است.

وی با اشاره به پیگیری‌های اوقاف مازندران برای احیای وقف و زنده نگه داشتن نیت واقف، تصریح کرد: پرونده‌های قضائی موقوفات برای احقاق حق و حقوق وقف در محاکم قضائی جریان دارد و اوقاف از حق موقوفات کوتاه نمی‌آید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه سال گذشته بیش از 3 هزار سبد کالا در مناطق محروم بخش چهاردانگه ساری بین نیازمندان توزیع شد، افزود: فعالیت‌های اوقاف در راستای اجرای نیت واقف و در راستای محرومیت‌ زدایی ادامه دارد.

حیدری جناسمی با بیان اینکه اوقاف مازندران در طرح‌ های دانش بنیان ورود داشته که بسیار ارزشمند است، متذکر شد: اوقاف مازندران امسال از ده‌ها چهره نخبه تجلیل به‌ عمل آورده و آنها را مورد حمایت قرار داده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها