امیر دریادار حسنی‌مقدم مطرح کرد؛

ضرورت دستیابی به صنعت نوین و فناوری جدید دریایی/ ترابری 4 هزار کیلوگرم کالا در دریا

جانشین نیروی دریایی ارتش گفت: حضور هدفمند آمریکا در خلیج فارس و کشورهای منطقه‌، ما را ملزم می‌کند تا در دریاها خود را قوی کنیم و باید به صنعت نوین و فناوری جدید دریایی دست یابیم.
کد خبر: ۳۲۷۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸ - 13January 2019

ضرورت دستیابی به صنعت نوین و فناوری جدید دریایی / ترابری چهار هزار کیلوگرم کالا در دریابه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، امیر دریادار «تورج حسنی‌مقدم» جانشین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی امروز در اختتامیه سومین دوره آموزشی دانشجویان بورسیه کشتیرانی در نوشهر تربیت و آموزش را جزو اعمال صالحه دانست و اظهار داشت: باور به خود، خداوند بزرگ و ملت در اندیشه‌های حضرت امام (ره) به عنوان یک راهبرد وجود داشت و این باورها سبب قاطعیت، شجاعت و استقامت شده است.

وی با عنوان اینکه سربلندی کشور به مجاهدت فرزندان آن بستگی دارد، افزود: تلاش و مجاهدت‌ها سبب سربلندی، عزت و صدرنشینی و ارتقای جایگاه کشور در مجامع بین‌المللی و منطقه می‌شود.

این مسئول با اظهار اینکه استکبار جهانی همواره به فکر توطئه و سلطه‌گری و ایجاد ناامنی و جنگ افرزوی است، ادامه داد: استکبار به طرق مختلف درصدد تمدید تحریم ‌ها و ضربه زدن است و باید با قدرت مقابل استکبار جهانی بایستیم.

حسنی‌مقدم با اظهار اینکه ملت ایران بزرگ و زنده و روی پای خود ایستاده است، عنوان کرد: قدرت دریایی ما از ناوگان نیروی نظامی دریایی، ناوگان تجاری، نفتکش و صنعت علوم و فنون تشکیل شده و باید از منافع جمهوری اسلامی ایران در دریاها حراست، حفاظت و دفاع کنیم.

جانشین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی عنوان کرد: نیروی دریایی ارتش در زمان دفاع مقدس ۱۰ هزار فروند کشتی‌های تجاری و نفتکش را از بندر امام تا تنگه هرمز اسکورت کرده تا اقتصاد کشور نخوابد.

وی با اظهار اینکه ۹۳ درصد صادرات و واردات کشور از طریق دریا انجام می شود، بیان داشت: به ازای هر اسب بخار در صنعت دریا، 4 هزار کیلوگرم کالا در دریا ترابری می شود و استفاده از دریا مقرون به صرفه است.

حسنی‌مقدم با تاکید بر اینکه قدرت دریایی باید هر روز ارتقا یابد، گفت: دشمنان سعی می کنند با زور کردن به کشور به اهداف خود برسند و امروزه شاهد گرایش آمریکا به سمت شرق هستیم و بر کانون انرژی جهان تمرکز کرده است.

جانشین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی افزود: حضور هدفمند آمریکا در خلیج فارس و کشورهای منطقه، ما را ملزم می‌کند تا در دریاها خود را قوی کنیم و باید به صنعت نوین و فناوری جدید دریایی دست یابیم.

وی با تاکید بر ارتقای دانایی ها و علم آموزی بیان داشت: باید در جهتی حرکت کنیم که به دانایی خود اضافه و قدرت دریایی جدیدی در دریا ایجاد کنیم و آموزه‌های دینی و فرهنگ سازمانی را در جهتی تقویت کنیم که سبب سربلندی کشورمان ایران شود.

حسنی‌مقدم با بیان اینکه آمریکا نظریه کلک استراتژی را در پیش گرفته است، گفت: با این شیوه یا می‌خواهد هزینه‌ها را افزایش دهد، یا اینکه سامانه ما را فلج و منهدم کند، بنابراین باید آمادگی رزمی، آموزشی و تجاری خود را هر روز ارتقا دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها